Zalando heeft Frankrijk toegevoegd aan zijn Connected Retail-programma. Daardoor kunnen nu ook Franse winkels zich aansluiten bij het platform, dat bedoeld is om het aanbod van fysieke winkels op het platform van Zalando aan te bieden.
Sinds de start in 2018 breidde Zalando het programma uit naar verschillende landen. In Nederland is Connected Retail al een tijd beschikbaar, evenals thuismarkt Duitsland. Vorig jaar nog werden Polen, Zweden en Spanje toegevoegd aan de beschikbare markten. Met Frankrijk komt het totale aantal op negen landen.
Zalando laat weten dit jaar 50 miljoen euro te willen investeren in Connected Retail. Een groot deel daarvan zal voor Frankrijk worden gereserveerd. Het bedrijf stelde eerder al veel te willen investeren in zowel het partnerprogramma als Connected Retail. Die laatste zou vooral succesvol zijn gebleken tijdens coronapandemie.
Eén van de eerste winkels in Frankrijk die aanhaakt is de flagshipstore van Karl Lagerfeld in Parijs. ‘Met Connected Retail kunnen fysieke winkels online groeien; snel, gemakkelijk en voordelig’, stelt Carsten Keller, VP Direct to Consumer bij Zalando. ‘Zeker in de huidige, uitdagende tijden willen we een deel van de oplossing zijn en samen met lokale partners iets bouwen dat tot ver na de pandemie meegaat.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando’s Connected Retail-programma ook beschikbaar in Frankrijk
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.