Consumenten kiezen er steeds vaker voor om hun pakket in een zogeheten pakketbus te laten bezorgen. Dat meldt het Algemeen Dagblad.
De pakketbussen zijn een soort brievenbussen, maar dan aanzienlijk groter. Het voordeel daarvan is dat klanten niet per se thuis hoeven te zijn om het pakket in de meeste gevallen te kunnen ontvangen.
Bol.com laat aan de krant weten dat de verkoop van pakketbussen dit jaar met 70 procent is gestegen. Volgens het platform gaan er jaarlijks duizenden van deze bussen over de digitale toonbank.
Volgens het AD is het opvallend dat er wel veel vraag naar deze bussen is, maar dat blijkbaar niet iedereen erom staat te springen. Als voorbeeld wordt Mypo genoemd. Deze leverancier van pakketbussen ging eerder dit jaar failliet. Naar eigen zeggen mede doordat het lastig is om als start-up samen te werken met de pakketdiensten. Arjan Griffioen, die Mypo oprichtte, stelt tegen de krant: ‘Het zou nogal helpen als bijvoorbeeld PostNL had gezegd: wij steunen dit. Al was het maar een persbericht geweest.’
Nadelen
In een reactie geeft PostNL aan positief tegenover initiatieven op het gebied van pakketbezorging te staan. Het pakketbedrijf doet verder geen uitspraken over de kwestie. Een woordvoerder van DHL Parcel laat tegenover het AD weten dat een pakketbus op zich wel handig is, maar dat er ook nadelen aan zitten. Zo kan men niet voor een pakketje tekenen, terwijl dat vaak wel nodig is.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Verkoop pakketbussen in de lift’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.