Twinkle | Digital Commerce

Ahold Delhaize-formules krijgen elektrische schapkaartjes

2019-09-13
1000562
  • [nieuws]
  • 1:03

Albert Heijn en andere Europese formules van Ahold Delhaize worden straks allemaal voorzien van elektrische schapkaartjes.

Aanleiding is een meer intensieve samenwerking tussen moederbedrijf Ahold Delhaize en het Chinese techbedrijf Hanshow Technology.  

Volgens de bedrijven gaat het om een ‘strategische samenwerking’. Deze zorgt voor in-store applicaties voor de Europese merken van Ahold Delhaize. Een eerste stap in de uitgebreide samenwerking is om elektronische schapkaartjes toe te passen in Ahold Delhaize-merken in Nederland, België, Luxemburg, Griekenland, Tsjechië, Servië en Roemenië.

Daarnaast wordt er een Joint Innovation Lab opgericht. Ook verhuist het Chinese bedrijf zijn Europese hoofdkwartier naar de omgeving van Amsterdam, nabij het hoofdkantoor van Ahold Delhaize.

‘Met de digitale applicatie die we via deze partnerschap zullen ontwikkelen, verbeteren we de klantervaring in onze winkels en en stelt ons in staat om efficiënter te werken’, stelt Wouter Kolk, ceo van Ahold Delhaize Europe & Indonesië. ‘Dit is een belangrijke stap voor Ahold Delhaize en onze lokale merken om onze klanten een gemakkelijke en aantrekkelijke winkelervaring te bieden.’

Albert Heijn

De bedrijven werken dus al wat langer samen en die samenwerking is nu uitgebreid. Door die samenwerking kon Albert Heijn begin dit jaar een proef starten met de schapkaartjes. Dynamic pricing wordt nu uitgerold naar andere formules.