Twinkle | Digital Commerce

81 procent Amerikanen zegt nooit online boodschappen te doen

2019-08-29
1000562
  • [nieuws]
  • 0:57

Slechts 11 procent van de Amerikaanse consumenten bestelt online boodschappen. Dit blijkt uit nieuw onderzoek van Gallup. In 2017 was dit 9 procent.

11 procent doet minstens een keer per maand online boodschappen doen, via pick-up of thuisbezorging. 4 procent zegt dit minimaal een keer in de week te doen. Dit aantal is niet veranderd sinds 2017.

Verschillen in huishoudens

Gallup keek ook naar de verschillen in inkomen, leeftijd en samenstelling van de huishoudens. Zo blijkt dat 15 procent van de volwassenen die fulltime werken minstens een keer per maand online boodschappen doen. Van huishoudens met meer dan 100.000 dollar aan jaar aan inkomen, doet 18 procent dit. 19 procent van ouders met kinderen jonger dan 18 jaar geven aan minimaal een keer per maand online te bestellen.

Boodschappen doen in de fysieke winkel blijft populair, meldt het onderzoeksbureau. 83 procent van de ondervraagden loopt dit minstens een keer per week door de winkel, dit is inclusief 37 procent die het vaker in de week doen. Deze cijfers verschillen niet veel van 2017, meldt Internet Retailer.