Twinkle | Digital Commerce

HelloFresh start fysieke verkoop in Londense pop-up

2017-05-28
180101
  • [nieuws]
  • 1:11

HelloFresh verkent voor de eerste keer de winkelstraat in de vorm van een pop-up store in Londen. Een maand lang verkoopt de maaltijdbezorger er boxen met ingrediënten voor één maaltijd, gebaseerd op de populairste recepten onder zijn klanten.

De Londenaar betaalt tien pond per box uit de pop-up store. HelloFresh biedt er ook non-alcoholische mocktails aan, verlooot een foodie trip naar Florence en geeft gratis boxen weg aan de eerste honderd mensen die een foto van zichzelf bij de pop-up store op Twitter plaatsen. 'We vieren onze vijfde verjaardag en de opening van onze eerste retail-locatie markeert een belangrijk moment voor ons bedrijf,' zegt ceo Ian Marsh in de Britse media.

The Felix Project
HelloFresh doneert tien procent van zijn inkomsten aan The Felix Project, een goed doel dat de verspilling van eten in de Engelse hoofdstad tegengaat. Afgelopen november doneerde HelloFresh aan hetzelfde goede doel; toen konden Londenaren zijn grote maaltijdboxen met drie recepten voor twee personen meenemen voor een zelf gekozen verkoopprijs.

Rocket Internet 
Vorige week kreeg HelloFresh-moeder Rocket Internet een flinke tegenslag te verwerken toen grootste investeerder Kinnevik zijn belang in de firma halveerde. HelloFresh ontving eerder veel groeigeld van het moederbedrijf en Kinnevik, maar Rocket Internet staat niet langer goed bekend bij investeerders na een negatief advies van analisten in september.