Twinkle | Digital Commerce

FonQ maakt inspiratiemagazine shoppable

2017-05-27
608342
  • [nieuws]
  • 1:04

FonQ’s verse inspiratiemagazine ‘Mooi’ telt niet minder dan honderd pagina’s. De alweer vijfde editie verschijnt niet alleen in print, maar ook digitaal. Een klik op een afgebeeld artikel leidt direct naar de juiste productpagina in het webwarenhuis.


‘Mooi’ verscheen vorig jaar oktober voor het eerst. Doelstelling: het merk fonQ laden en koppelen aan wonen, koken en lifestyle, aldus ceo Patrick Kerssemakers destijds. De bladen worden grotendeels via de pakjes van het webwarenhuis verspreid. Eerder verzond fonQ twee keer per jaar een magazine, dat toen meer weg had van een catalogus. In Mooi staan bijvoorbeeld ook interviews en recepten:

Mooi komt gedrukt bij honderdduizenden Nederlandse gezinnen binnen. Daarnaast is het magazine voortaan dus digitaal te lezen.

Native advertising
Mooi wordt gemaakt door het eigen mediabureau van fonQ, dat voor de invulling samenwerkt met leveranciers. Kerssemakers zegt te geloven in native advertising: ‘Een vorm van publishing waarbij advertenties onderdeel zijn van de reguliere content. Door producten en merken van onze leveranciers te koppelen aan actuele thema’s, trends en seizoenen, wordt de content voor de lezer relevant en de moeite waard.’

Lees ook: FonQ zet eerste stap naar fysieke winkel (16 november 2016)