Twinkle | Digital Commerce

Picnic gaat dagelijks bezorgen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:33

‘Gezien de enorme interesse’ gaat Picnic zes dagen in de week boodschappen bezorgen, in plaats van drie dagen per week. De capaciteit wordt nog geen jaar na de introductie verdubbeld in Amersfoort, Leusden, Soest en Almere.

Picnic, een ‘rare marketingfrats’ volgens sommigen, laat niet voor het eerst weten dat de groei groter is dan verwacht; het bedrijf bracht al snel na de start berichten naar buiten over een tekort aan duurzame bezorgbusjes. De omzet was begin dit jaar ‘vijf keer hoger dan verwacht’ en momenteel zijn er wachtlijsten voor mensen die Picnic willen gebruiken in Utrecht en Almere. Daar staan duizenden namen op.

'Nooit meer naar de supermarkt'
Met de verdubbeling van de capaciteit in vier van zijn zes bezorggebieden – in Utrecht en Maarssen rijden de Picnic-busjes voorlopig drie keer in de week langs – hoopt de startup nieuwe klanten aan zich te binden en bestaande klanten beter te bedienen. Uit het persbericht: ‘Het is een wens van veel klanten dat Picnic iedere dag levert, zodat ze nooit meer naar de supermarkt hoeven. Een deel van de klanten bestelt al twee keer per week en deze groep zal met de nieuwe opzet van dagelijkse bezorging gaan groeien.’

Groeiambitie in binnen- en buitenland
Picnic wil over drie jaar bezorgen in veertig tot vijftig Nederlandse steden. Komend jaar komt er een tweede distributiecentrum voor de boodschappen, naast dat in Nijkerk. Ondertussen wordt werk gemaakt van een entree in het buitenland, vertelde medeoprichter Frederik Nieuwenhuys tijdens Logistiek & E-commerce in juni: 'We zijn nu druk in gesprek om ook buiten Nederland te kunnen starten, daar is erg veel belangstelling voor. Maar we bekijken alles stap voor stap.’
 
NB: Nieuwenhuys’ compagnon Joris Beckers is volgende week keynote speaker op Shopping Today.

Lees ook: De beste startende webwinkel verkoopt niet via een website (25 maart 2016)