Amazon is al jaren de grootste webwinkel van Duitsland. Pas op ruime afstand volgen online verkopers van eigen bodem als Otto en Zalando. Uit een recente peiling blijkt dat meer dan de helft van de Duitsers vanaf 14 jaar ooit een aankoop deed op Amazon.de.
De onderzoeksresultaten komen uit de jaarlijkse Allensbacher Computer- und Technik-Analyse, kortweg ACTA, en ze zijn gepubliceerd op Statista.com. Amazon mag bijna drie keer zoveel Duitsers tot klant rekenen als Zalando en bijna vier keer zoveel als Otto:
Amazon, in het Nederlands alleen nog actief in digitaal lezen, weet steeds meer klanten voor langere tijd aan zich te binden met Prime, dat in de VS nu ook op maandbasis wordt aangeboden. Uit recent onderzoek blijkt dat inmiddels al bijna de helft van de Amerikaanse huishoudens over zo’n bezorgabonnement beschikt.
NB: In het komende nummer van Twinkle leest u hoe Nederlandse webwinkeliers kunnen meeliften op het enorme bereik van Amazon.de.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Helft Duitsers kocht al eens bij Amazon
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.