Twinkle | Digital Commerce

Postmates maakt inschatting levertijd voor shoppers

2017-05-27
180101
  • 1:29

Postmates, een snelgroeiend Amerikaans bestelplatform, heeft een nieuwe versie van zijn mobiele applicatie gelanceerd. In ‘Postmates 3.0’ kunnen shoppers voortaan zien hoe lang ze op een order moeten wachten. ‘Vaak zijn we veel sneller dan een uur.’

Onder andere Starbucks, McDonalds, Apple en Etsy zijn aangesloten op Postmates, dat een waaier aan producten bezorgt in inmiddels veertig grote Amerikaanse steden. De vele duizenden koeriers uit het netwerk halen producten op bij een restaurant of winkel, om ze vervolgens binnen een uur bij de koper af te leveren.

Tijdprognoses
‘De meeste van onze leveringen verlopen significant sneller dan een uur’, verklaart Postmates’ productdirecteur Sara Mauskopf aan Techcrunch. ‘Door steeds te wijzen op die bezorgbelofte van een uur, doen we onszelf feitelijk te kort. Voortaan laten we zien dat je een bestelling van Grilled Cheese Kitchen bijvoorbeeld na 35 minuten in huis kunt hebben.’

Realtime tracking
De startup toont dus vooraf hoe lang shoppers ongeveer op hun maaltijd of artikel moeten wachten. Door de toevoeging van delivery tracking kunnen bestellers hun orders voortaan ook realtime volgen. De aanpassingen (iOS, Android) maken dat gebruikers beter weten waar ze aan toe zijn, wat de koopbereidheid zal vergroten.

Categorieën
Postmates, vooral gebruikt voor food-orders, heeft nog een andere belangrijke wijziging doorgevoerd; het beschikbare bezorgaanbod is gerubriceerd. Gebruikers kunnen zoeken en surfen binnen hoofd- en subcategorieën, zoals bakkerijproducten, telefoonopladers, kleding en make-up. Ook is er een apart overzicht gekomen met producten die voor niet meer dan 4,99 dollar worden geleverd. De bezorgtarieven bij Postmates zijn niet 'vlak'; ze hangen af van de actuele vraag van consumenten en van de afstand tussen de afhaallocatie en de klant.

Lees ook: Postmates wil binnen het uur bezorgen voor 1 dollar (26 juni 2015)