Twinkle | Digital Commerce

Kinderkledingwinkel JBC maakt online comeback in Nederland

2017-05-27
180101
  • 1:10

De Belgische kinderkledingshop JBC heeft een webwinkel voor ons land geopend. Daarmee keert het bedrijf terug op Nederlandse bodem, waar het tien jaar geleden al voor een korte periode vijf fysieke winkels had.

De online winkel opende vorige week niet geheel toevallig op dezelfde dag als de eerste uitzending van het kinderprogramma ‘K3 zoekt K3’.  Daarin zoeken de leden van de huidige Studio100-muziekgroep K3 naar hun opvolgers. JBC zegt onlangs in Nederland de exclusieve verkooprechten te hebben gekregen voor Studio100-kleding.

Unieke kans
Volgens directeur Bart Claes is de K3-uitzending een mooie springplank voor de Nederlandse markt. ‘Dit is een unieke kans om ons merk in de kijker te zetten: kinderen en hun ouders, die samen naar het tv-programma kijken, zijn onze doelgroep. Het momentum om naar Nederland te trekken is er nu, en niet over een jaar’, zegt hij tegen de Belgische De Tijd.

Groei door online
JBC maakte al eerder de stap naar Nederland, destijds enkel fysiek. De vijf stenen vestigingen sloten al snel na de opening. Een decennium later richt moederbedrijf Claes Retail Group zich op groei via het online kanaal. JBC start in het najaar met de verkoop in China en Duitsland. De producten voor online verkoop liggen bij Docdata in Waalwijk opgeslagen. JBC verzond hieruit al kleding naar Nederlandse consumenten.