Amazon laat zijn verzenddozen voor het eerst gebruiken als reclamedrager. Klanten in de Verenigde Staten ontvangen gele dozen met beeltenissen van Minions, een animatiefilm die binnenkort in première gaat.
De kleurrijke dozen zijn het gevolg van een marketingovereenkomst met Universal Pictures en Illumination Entertainment. Op de pakjes zijn cartoonkarakters uit Minions te vinden en een verwijzing naar Amazon.com/minions. Daar is alle gerelateerde merchandise te koop, van sokjes tot sapjes.
Extra orders
Verschillende Amerikanen hebben op social media laten weten speciaal bij Amazon te bestellen om een gele doos in bezit te krijgen. Ze worden volgens de webwinkel verscheept vanuit een aantal van zijn fulfilmentcentra in de VS, niet allemaal. Op ieder formaat prijkt een andere karakter uit de film.
Aan Techcrunch wilde Amazon niet kwijt of er in de toekomst meer reclames op zijn dozen zullen verschijnen.
Lees ook: De verzenddoos als marketinginstrument: 5 tips (7 november 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon pioniert met reclame op verzenddozen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.