Twinkle | Digital Commerce

Bol.com werkt aan shop-in-shops voor marktleiders

2017-05-27
180101
  • 1:33

Bol.com zoekt brand managers die shop-in-shops van grote merken op de site gaan runnen. ‘We bieden onze favoriete marktleiders nu ook de optie om een shop-in-shop omgeving in te richten.'


Dat is te lezen in een vacature op Bol.com’s banensite. Verder daaruit: ‘Als Brand Manager heb je de unieke kans om de artikelen van een erkende marktleider slim, onderscheidend en inspirerend in de online etalage te zetten.’

Dedicated
Woordvoerster Marjolein Verkerk tekent aan dat Bol.com merken al enige tijd ruimte biedt om zich te profileren op de site (voorbeeld), met name in de categorie ‘Mooi & Gezond’. In de toekomst wil Bol.com daar verder in investeren, onder andere door dedicated managers aan te stellen voor de merken.

Inrichten, optimaliseren, personaliseren
Een brand manager is onder andere verantwoordelijk voor het inrichten, optimaliseren en personaliseren van een shop-in-shop en voor het genereren van verkeer er naartoe. Hij of zij is de primaire gesprekspartner van het merk dat in de etalage staat.

Gezocht wordt naar ‘performance-gedreven online professionals met actuele en diepgaande kennis van digitale marketing en een stevige visie op customer centric selling’. Bol.com wijst op het belang van een duurzame relatie met het merk in kwestie. ‘Je streeft immers niet alleen naar quick wins, maar vooral naar langdurig wederzijds voordeel.’

Marketing- en mediaservices
Bol.com zoekt groei in marketing- en mediaservices, waar in de toekomst substantiële omzet vandaan moet komen. De daartoe opgerichte Ahold Media & Marketing Group biedt merken onder andere de mogelijkheid advertentieruimte in te kopen of een eigen brand store te openen op Bol.com (zie de afbeelding hieronder). Het zijn nieuwe verdienmodellen, waarmee Zalando recentelijk ook de boer op is gegaan.


Lees ook: