Twinkle | Digital Commerce

Facebook komt met analytics tool voor retailapps

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

Facebook biedt retailers de mogelijkheid om nauwkeuriger de activiteiten in hun apps te analyseren. Het social mediabedrijf heeft Analytics for Apps gelanceerd waarin onder andere de engagement van gebruikers en de performance van marketingcampagnes worden getoond.

De gratis tool biedt de retailer inzicht in hoe zijn app presteert op verschillende apparaten. Het geeft een overzicht van de demografische gegevens van gebruikers en biedt informatie over hoe consumenten de app gebruiken en waar in het aankoopproces van producten zij het snelst afhaken.

Marketing
Naast de info over hoe gebruikers de koopreis doorlopen, laat Analytics for Apps zien welke marketingcampagnes wel of niet goed scoren. Aan de hand van al deze gegevens kan de retailer zijn app en zijn campagnes aanpassen.

Dienstverlening
Met de nieuwe tool wordt Facebook een concurrent van Google op het gebied van webanalytics. Voorheen konden retailers met Facebook Analytics alleen de activiteiten binnen hun eigen Facebook-pagina meten, nu breidt die technische dienstverlening zich uit naar eigen retailapps.

Knoppen
Facebook biedt retailers ook op zijn eigen platform steeds meer mogelijkheden om producten aan de man te brengen. Aan bedrijfspagina's kan nu een 'shoppen'-knop worden toegevoegd en in de VS test het social mediabedrijf al enige tijd een koopbutton in advertenties van retailers.