Bestel-thuis.nl, een relatieve nieuwkomer op de markt voor maaltijdbestellingen, belooft horecaondernemers dat ze nergens minder kwijt zijn voor een order. Het bedrijf biedt ondernemers ook de mogelijkheid om hun provisie voor minimaal drie jaar vast te zetten.
Met de ‘laagste provisiegarantie’ reageert Bestel-thuis.nl naar eigen zeggen op de stijgende commissies bij concurrenten en de daarmee gepaard gaande ‘onrust’ bij restaurants. Uit het persbericht: ‘Horecaondernemers zijn zo afhankelijk van de eten-bestelsites dat zij geen keus hebben en het maar moeten accepteren, ondanks de geringe marge en winst.’ De naam van Thuisbezorgd.nl, nummer 5 in de Twinkle100, wordt expliciet genoemd.
Hegemonie
Bestel-thuis.nl is niet de eerste partij die de hegemonie van de marktleider wil doorbreken. Eerder dit jaar introduceerde Beginjewebshop.nl een bestelmodule die restaurants aan hun site kunnen hangen. Voor de SaaS-oplossing betalen ze een vast bedrag van 29 euro per maand, vertelde eigenaar Eelco Hövels, geen commissie per order.
Bestel-thuis.nl
Bestel-thuis.nl ging in september vorig jaar van start. Het bedrijf sloot inmiddels honderden bezorgpartners aan in met de name de grote Nederlandse steden. Enkele maanden geleden ging het bedrijf in zee met New York Pizza, 52e in de Twinkle100. Op de site zijn ruim tachtig vestigingen van de pizzaketen te vinden. Anders dan de meeste concurrenten sluit Bestel-thuis.nl ook slijterijen en supermarkten aan.
De laagste commissie lijkt mij in deze toch niet de doorslag te geven, gezien de naamsbekendheid die thuisbezorgd.nl inmiddels al heeft opgebouwd. Dan zou ik als horecaondernemer liever wat meer commissie betalen en meer (kans op) bestellingen hebben (bij thuisbezorgd.nl), dan aangesloten te zijn bij een nieuwkomer met de laagste commissie die zich eerst nog maar eens moet zien te bewijzen!
@Ton beide kan toch ook?
@ton: De meeste horecaondernemers staan op alle eten-bestelsites, dus thuisbezorgd, justeat en nu ook deze nieuwkomer. Is op zich beter voor de ondernemers. Je krijgt nu zo'n zelfde efffect als met de prijsvergelijkers. Tarieven omhoog en er lopen ketens bij je weg. Ik vind het positief dat er een nieuwkomer is opgestaan en de ondernemers wat meer laat verdienen.
De beste manier is toch je eigen website,kost ook nog minder en je bent niet afhankelijk.
Kijk ook eens op Yolos. Voor horeca die start met online verkoop en weinig bestellingen heeft is het gratis te gebruiken. Voor horeca met veel bestellingen een vast bedrag per maand.
Als ondernemer wil je toch de laagste prijs.ik vraag mijn klanten gewoon om voortaan via bestel-thuis.nl te bestellen
@ton: we hebben nog behoorlijk wat werk aan de winkel maar dat neemt niet weg dat wij binnen één jaar tijd al grote stappen hebben weten te realiseren. We verwachten ook het komende jaar weer grote stappen te kunnen maken.
@eddy: een eigen website lijkt voordeliger dan bestelsites, echter is de ontwikkeling van een degelijke website een flinke investering. Naast de ontwikkeling van de website komen hier ook bijkomende onderhoudskosten bij. Voor het bereiken van nieuwe klanten is daarnaast ook kennis vereist voor een degelijke SEO positie op zoekmachines zoals Google. Een 'kleine' horecaondernemer heeft hiervoor veelal geen tijd en/of ervaring en dient dit uit te besteden met alle bijkomende kosten van dien. Wij als bestelsite nemen dit werk uit handen. Gezien alle eenmalige en bijkomende (maandelijkse) kosten lijkt het mij dat een eigen website juist duurder is dan een bestelsite, ook voor op de lange termijn.
Ik weet het niet maar voor 10% van de order bedrag kan je nog heel wat voor doen.Met je eigen website krijg je ook nog de email adressen zelf en daar kan je ook nog veel mee.
@eddy: Wij rekenen sowieso geen 10% maar minstens de helft voor reguliere bezorgpartners. Voor ketens geldt een apart tarief. Daarnaast is het bij ons mogelijk om onder bepaalde voorwaarden mailings te versturen zonder extra kosten.
volgens mij moet het gaan of ze ook extra omzet kunnen behalen.
even voord e verduidelijking, ik wel best iest meer betalen als ze ook extra bestellingen binnen brengen, enkel de omzet weghalen bij andere brengt me buiten de kosten besparing weinig. Maar met kosten bestapeing kan ik niet mijn zaak laten groeien.
Sorry hoor, maar het bovenstaande artikel ik echt non- nieuws, de twinkel site niet waardig.
hier zal nog het laatste woord niet over gesproken zijn. In duitsland is er echt ene overnameslag gaan de in deze sector. Denk dat ze hier ook willen kijken of ze de concurrentie op kunnen voeren.
het is inderdaad big business, de eigenaar van just eat blijkt in de quote500 te staan
Ik heb hier proberen iets te bestellen, maar het aanbod is gewoon te beperkt. Ik ben dan Roch echt meer gecharmeerd van thuisbezorgt.nl
Beste Petra,
Vervelend dat wij geen bezorgpartners in uw omgeving hebben. Wij zijn dagelijks bezig met het uitbreiden van ons online aanbod. Kunt u aangeven in welke stad / omgeving u woont? Dan kunnen we hierop inspelen.
Bedankt.
Hallo beste naamgenoot, wat prettige dat u de moeite neemt om hier te reageren. Ik woon in Velp en uw aanbod daat is helaas minder dan bij de concurrent.
@ sander het is niet de eigenaar van just eat maar van thuisebzorgd die in de quote 500 staat:http://www.sprout.nl/artikel/jitse-groen-de-quote-500-dankzij-thuisbezorgdnl
Beste Petra,
Hartelijk dank voor het delen van uw plaatsnaam. Wij zetten Velp op onze takenlijst om hier op korte termijn bezorgpartners te werven.
@peter, Velp is geen "wereldstad", maar jullie dekking buiten de randstad is erg laag. In Groningen krijg ik ook nul resultaten op jullie site. Werk aan de winkel.
Beste Sander,
Dat klopt. We zijn dan ook druk bezig met uitbreiden buiten de randstad. In Groningen hebben we momenteel 11 bezorgpartners, maar we zijn ook daar nog niet klaar. Wel zijn wij van mening dat we ook geen honderden bezorgpartners in één postcodegebied willen hebben. Er moet een ruime keuze zijn tussen de verschillende keukens. Maar er is zeker nog werk aan de winkel.
Hoi Peter,Of ik doe iets verkeerd, maar als ik op groningen zoek op jullie site, krijg ik nul resultaten. je 11 partners lijken nnog niet live te staan?
Hoi Sander,
Groningen is groot, we hebben bezorgpartners rondom de Binnenstad, Schildersbuurt en Korrewegbuurt. In de omliggende dorpen hebben we helaas nog geen actieve bezorgpartners, maar we zijn nog niet klaar met het benaderen van nieuwe bezorgpartners. Helaas nog niet bij u in de buurt maar we zijn er nog mee bezig.
Hoi allemaal,
ik werd gebeld door www.hapnu.nl . Zij werken niet met commissie, maar als ik het goed heb begrepen €0,50 per bestelling. Iemand van hen gehoord?
Website ziet er goed uit.