Unilever heeft Unilever Foundry gelanceerd, een centraal platform voor innovatieve start-ups die willen samenwerken met de levensmiddelenproducent. Het concern hoopt ondernemers uit de hele wereld aan zich te binden, onder andere op het gebied van e-commerce.
Unilever werkte al wel samen met start-ups, maar het gaat daar nu veel sterker op inzetten. Met Unilever Foundry wordt de markt in ieder geval meer eenduidig benaderd.
Wisselwerking
De merken uit de stal van Unilever moeten dankzij de Foundry ‘efficiënter, effectiever en sneller’ nieuwe technologieën kunnen testen, aldus de fast mover in een verklaring. Andersom krijgen start-ups en entrepreneurs de kans om projecten van een mondiaal bereik te voorzien. Daarnaast kunnen ze profiteren van mentoring door marketingprofessionals en funding door Unilever Ventures.
Filosofie
Het aanboren van externe denkkracht en ontwikkelcapaciteit is volgens Keith Weed, hoofd marketing bij Unilever, meer een filosofie dan een project; de manier van werken moet door de hele organisatie van het Brits-Nederlandse concern verweven worden.
Unilever en e-commerce
Voor de verkoop aan Nederlandse webshoppers leunt Unilever niet alleen op traditionele retailklanten als Albert Heijn en Kruidvat, maar ook op pure players als Wehkamp.nl en eerder Truus.nl. Op de Britse markt experimenteert de fabrikant al enige tijd met een bezorgconcept voor lokale winkeliers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Unilever opent de poort voor startende webondernemers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.