Twinkle | Digital Commerce

Walmart investeert in online boodschappen met overname

2017-05-27
181101
  • 0:58

Om zijn online boodschappenverkoop te stuwen heeft Walmart deze week receptenplatform Yumprint overgenomen. Het ‘e-commerce laboratorium’ van Walmart zegt online grocery shopping met Yumprint te willen transformeren.

De overname van Yumprint wordt kenbaar gemaakt op de site van WalmartLabs, opgezet om de digitale koers van de retailgigant te helpen uitzetten.

Cookbooks
Yumprint is een Amerikaanse start-up met een website, een mobiele applicatie en een browserextensie. Geregistreerde gebruikers kunnen recepten opdoen en delen. Ze kunnen de ‘cookbooks’ van vrienden volgen en aan maaltijdplanning doen. Hoe Walmart Yumprint precies gaat inzetten om zijn (online) boodschappenverkoop te vergroten is nog onduidelijk.

Amazon Fresh
Walmart boekte in het recent afgesloten boekjaar 10,3 miljard dollar omzet uit e-commerce, 30 procent meer dan het jaar ervoor. De digitale inkomsten, nog altijd maar 2,2 procent op Walmart’s totale omzet, groeien daarmee sneller dan die van Amazon. De online marktleider breidt de eigen boodschappen service Amazon Fresh ondertussen langzaam uit in de VS. Het gerucht gaat dat Amazon de dienst dit jaar ook buiten de Amerikaanse thuismarkt wil introduceren, mogelijk komende september al in Duitsland.