Twinkle | Digital Commerce

Bol.com volgt Wehkamp.nl en Coolblue in sport

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:25

In navolging van andere grote online retailers als Wehkamp.nl en Coolblue maakt ook Bol.com zijn entree in sportartikelen. Vanaf vandaag komen zo’n vijfduizend sportmaterialen te koop voor onder meer voetbal, tennis, hockey en fitness. Sportkleding verkoopt Bol.com niet.

Bol.com koopt een deel van het sportassortiment zelf in, maar een ‘significant deel’ van het nieuwe aanbod op Bol.com wordt geleverd door andere winkeliers via het zogenoemde Plaza-model. ‘Hierdoor krijgen klanten maximale keuze in artikelen, levertijd en prijzen’, aldus de pure player.

Bol.com biedt vanaf vandaag onder meer artikelen van Nike, Puma, Bremshey, Adidas en Asics aan. Een aantal van deze merken heeft in Duitsland restricties opgelegd aan de verkoop door retailers op met Plaza vergelijkbare platformen als Amazon en eBay. Dat heeft bij onze oosterburen tot de nodige commotie geleid.

Wintersport
De sportafdeling van Bol.com richt zich op onder meer
voetbal, tennis, hockey en fitness, squash, hardlopen en golf. In de komende maanden worden de benodigdheden voor nog meer sporten aan de speciaalzaak toegevoegd, waaronder wintersporten.

Uitbreiding
Bol.com breidde zijn assortiment eerder dit jaar uit met tuin- en klusartikelen, dierenproducten en woonartikelen (interview). Vorige maand nog werd een 'vrijetijdswinkel' geopend met onder andere kampeerartikelen, hengelsportproducten en fiets- en reisitems.

Wehkamp.nl en Coolblue
Met de entree in sport volgt Bol.com Wehkamp.nl, dat een paar jaar geleden werk maakte van de verkoop van sportmaterialen (en -kleding) en dat vorige week nog een strategische alliantie sloot met Telstar Sports & Fashion. Het totale assortiment aan sportartikelen op Wehkamp.nl beslaat daarmee nu zo'n 3.300 producten. Coolblue begon afgelopen voorjaar met de opening van sportshops, waarvan er nu zes online zijn.