Webwinkeliers kunnen via een online collectebus geld ophalen voor het goede doel. Share a gogo is een initiatief dat de collectebus op de toonbank in fysieke winkels nu ook online beschikbaar stelt. Klanten doneren via de webshop één euro aan een doel naar keuze.
De digitale collectebus verschijnt in de checkout van de deelnemende webshop en vraagt klanten een donatie te doen aan een doel dat past bij zijn of haar aankoop. ‘We geven webshops opties van goede doelen die bij het assortiment van de webwinkel passen’, legt Share a gogo het concept uit. ‘Worden er schoenen verkocht? Dan past daar een project uit Vietnam bij, waar kinderen met klompvoetjes behandeld worden. Bestaat de aankoop uit woonaccessoires? Dan past daar de Stichting Penduka bij die huizen in Namibië voorziet van verlichting. Webshops mogen altijd zelf kiezen welke goede doelen zij op hun site willen hebben.’ Op Shareagogo.com staan alle goede doelen en bijbehorende thema’s op een rij.
Donatie wordt verwerkt
De donatie van één euro wordt verwerkt in de bestelling van de klant. De webshop slaat deze euro vervolgens op in zijn eigen systeem. Aan het eind van de maand maakt de online winkel het totale gedoneerde bedrag over aan Share a gogo. ‘Tachtig procent hiervan gaat rechtstreeks naar het goede doel, twintig procent wordt door ons gebruikt voor marketing, werving en acquisite’, zegt mede-initiatiefneemster Leontine Hamer tegen Twinkle. ‘Wij krijgen automatisch een bericht waar de euro´s naartoe moeten.' Een van de webshops die de collectebus al geïntegreerd heeft is Zedoethetzelf.nl.
Positief voor webshops
Share a gogo geeft aan dat de online tool positief uit kan pakken voor webshops. ‘Klanten hebben dankzij de collectebus een positief beeld van het bedrijf en voelen zich ermee verbonden. Het kopen in de winkel geeft ze een goed gevoel. Ook kunnen ze, anders dan in de collectebussen in fysieke winkels en op straat, doneren aan kleine goede doelen.´
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Online collectebus in webshops voor goede doel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.