Twinkle | Digital Commerce

ShoeDazzle gaat weer abonnees werven

2017-11-11
180101
  • 1:22

ShoeDazzle introduceert opnieuw een abonneemodel. De Amerikaanse pionier in subscription commerce ofwel abo-commerce had dat eerder juist losgelaten door tegenvallende opbrengsten. Het nieuwe model verschilt echter op belangrijke punten van het oude.
 
ShoeDazzle stuurde aangesloten Amerikaanse fashionista’s vanaf 2009 maandelijks een nieuw paar schoenen voor 39,95 dollar. Beviel geen van de aangeboden paren uit de maandselectie, dan konden ze het abonneebedrag via een opt-out op zak houden. Deden ze niks, dan werd het bedrag op hun account gestort voor aankomende aankopen.

Vaste prijzen
ShoeDazzle keerde dit model vorig voorjaar de rug toe, onder andere omdat de vaste prijs van 40 dollar het aanbod beperkte. Met de openstelling van de site werd ook kleding toegevoegd. De e-commerce startup, deels in handen van de Amerikaanse socialite Kim Kardashian, pakt het anders aan bij de herintroductie van abonnementen. Die staat voor komende maand gepland, meldt Techcrunch.

Oppotten
De 9,95 dollar die ShoeDazzle straks per maand gaat rekenen aan abonnees, kan tot een jaar later als shoptegoed worden besteed. Abonnees kunnen de inleg dus ook oppotten om na maanden een duurder paar schoenen aan te schaffen. Het assortiment van ShoeDazzle is recentelijk al uitgebreid om de keus van de bezoekers te verruimen. Abonnees kunnen orders straks ook kosteloos laten bezorgen en gratis retourneren. Bovendien krijgen ze kortingen van 10 tot 25 procent op items en eerder toegang tot bepaalde kortingsacties.

Brits avontuur
ShoeDazzle maakte medio 2011 zijn entree op de Britse markt, maar trok zich daar precies een jaar geleden al van terug.
 
Zie ook: Abo-commerce: hype of serieuze business? (uit Twinkle 5-2012)