Miinto, dat aanbod van zelfstandige modeondernemers verzamelt, heeft vandaag de deur geopend voor Nederlandse webshoppers, Bij de start bestaat het aanbod van Miinto.nl uit items van tachtig verschillende modewinkeliers uit ons land.
De boetieks zorgen samen voor een assortiment van ruim vierhonderd merken uit het midden- en hogere segment, waaronder Diesel, Hugo Boss, Tommy Hilfiger en G-Star. Miinto concurreert hier onder andere met Exposar.com en 56avenue.nl, kort na elkaar gelanceerde nieuwkomers van eigen bodem.
Hele online verkoopproces
Miinto startte in 2009 als online verkoopplatform voor zelfstandige fashion ondernemers die nog niet online actief zijn. Miinto neemt hun het hele online verkoopproces uit handen, van productfotografie tot de financiële afhandeling van orders. Zo kunnen winkeliers hun aanbod zonder al te veel inspanning en kosten online aan de man brengen.
Mediakracht en branche-ervaring
Na de start op de Deense thuismarkt breidde Miinto zijn activiteiten uit naar andere Scandinavische landen, de UK, Ierland en de VS. Voor de Nederlandse entree werd een samenwerking gesloten met RTL Ventures en met Laurens Groenendijk. RTL levert onder andere de mediakracht om Miinto bekend te maken onder het Nederlands publiek. Internetondernemer Groenendijk deed ruime e-commerce op bij Just-Eat, waar hij managing director was voor de Benelux.
In het volgende nummer van Twinkle, dat op 21 augustus verschijnt, vindt u een interview met Laurens Groenendijk.
Miinto is telefonisch niet bereikbaar? ( ik had een aantal vragen m.b.t. mijn winkel ) maar er werdt niet opgenomen.