Wehkamp.nl gaat een strategische samenwerking aan met WE Fashion. De kleding van de ‘grootste Nederlandse modeketen’ wordt vanaf dit najaar aangeboden in het grootste webwarenhuis van ons land. De kleding blijft ook te koop op Wefashion.com.
Wehkamp.nl biedt plaats aan steeds meer ketens die daarnaast hun eigen online verkoopkanaal in de lucht houden. Voorbeelden in fashion zijn C&A, Hunkemöller en schoenketens Mango en Sacha. Ook WE Fashion gebruikt Wehkamp.nl als extra kanaal voor online omzet.
Miljoenenpubliek
Wouter Kolk, CEO van WE Fashion, roemt het grote bereik van Wehkamp.nl onder Nederlandse consumenten: ‘Wehkamp.nl is de Nederlandse A-locatie op het web en daarmee voor ons dé partner voor online verkoop. Door deze samenwerking is onze collectie naast onze eigen webshop en winkels ineens beschikbaar voor een miljoenenpubliek.’
WE Fashion
WE Fashion is uitgegroeid tot een internationale modeketen. Met circa 250 winkels en drieduizend medewerkers is het bedrijf vertegenwoordigd in Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk en Zwitserland. De in 2010 aan de hand van PostNL opgetuigde webshop is beschikbaar voor shoppers in al die landen. In samenwerking met het Chinese bedrijf Uniquepai heeft WE Fashion inmiddels ook twintig winkels in China geopend.
Strategische allianties
Wehkamp.nl, onderdeel van Twinkle100-aanvoerder RFS Holland Holding, zegt te beschikken over een bestand met 1,7 miljoen vaste klanten. RFS stond in de etalage, maar het vond geen geschikte koper. Volgens CEO Paul Nijhof lag dat niet aan de hoogte van de biedingen. Wehkamp.nl blijft zich focussen op organische groei, acquisities en strategische allianties. Behalve met retailketens sluit het Zwolse webwarenhuis die ook merkfabrikanten, zoals met Beiersdorff en Nutricia.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Wehkamp.nl sluit pact met WE Fashion
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.