De genomineerden voor de Thuiswinkel Awards voor XL Shops zijn bekend. Ook is duidelijk welke webwinkeliers nog kans maken op een van de drie vakprijzen. Debijenkorf.nl, Bol.com en Wehkamp.nl gaan op voor de prestigieuze ‘Beste Webwinkel Award’.
De genomineerden voor de andere vakprijzen (alle aanmeldingen hier) zijn, op alfabetische volgorde:
Starter Award:
Flinders.nl
Koro.nl
Yumeko.nl
Mobiele Webwinkel Award
Bol.com
Fonq.nl
Wehkamp.nl
Een vakjury zal bepalen welke van deze online-retailers op 24 maart het podium mogen betreden tijdens het Thuiswinkel Awards Gala in Grand Hotel Huis ter Duin.
Publieksprijzen
Dan de publieksprijzen voor de XL Shops. Hieronder vindt u de genomineerden voor de 21 uit te reiken awards, op alfabetische volgorde (ook van de categorie):
Baby- en kindermode
Kleertjes.com
Marktplaats.nl
Simplycolors.nl
Boeken en tijdschriften
Bol.com
Cosmox.nl
Eci.nl
Cd’s, dvd’s en games
Bartsmit.com
Bol.com
Cosmox.nl
Computer hard- en software
123inkt.nl
Alternate.nl
Bol.com
Consumenten elektronica
Bol.com
Conrad.nl
Coolblue.nl
Damesmode
Neckermann.com
Wehkamp.nl
Zalando.nl
Financiële diensten
Ing.nl
Paypal.nl
Rabobank.nl
Herenmode
Neckermann.com
Score.nl
Zalando.nl
Hobby en cadeau
Fonq.nl
Greetz.nl
Kaartje2go.nl
In en om het huis
Agradi.nl
Kijkshop.nl
Marktplaats.nl
Lingerie en ondermode
Hunkemoller.nl
Otto.nl
Vd.nl
Persoonlijke verzorging
Justeat.nl
Lensway.nl
Yvesrocher.nl
Reizen en vrije tijd
Landal.nl
Sunweb.nl
Vakantieveilingen.nl
Schoenen
Omoda.nl
Zalando.nl
Ziengs.nl
Speelgoed
Bartsmit.com
Bol.com
Intertoys.nl
Sport
Futurumshop.nl
Plutosport.nl
Tennisdirect.nl
Telecom
Bol.com
Coolblue.nl
Phonehouse.nl
Vergelijkingssites
Kieskeurig.nl
Vergelijk.nl
Zoover.nl
Vliegtickets
Transavia.com
Vliegtickets.nl
Vliegwinkel.nl
Warenhuizen
Bol.com
Coolblue.nl
Marktplaats.nl
Wonen
Badkamermarkt.nl
Kwantum.nl
Wehkamp
Nederlandse consumenten kunnen tot 22 maart stemmen op de webwinkels van hun voorkeur. Het aantal stemmen in de nieuwe ronde en het gemiddelde rapportcijfer uit de eerste stemronde bepalen samen wie de winnaars van deze publieksprijzen worden.
De publieksprijswinnaars onder de XS Shops zijn al bekend. Wie er met deze Thuiswinkel Awards aan de haal gingen leest u hier.
Ik zie dat b.v. een Zalando of een Bol.com vooor meerdere categorieen zijn genomineerd, dus de kans dat zij een prijs mee naar huis nemen is gigantisch. In hoeverre is dit dan eerlijk??
@christian: Als je iets verkoopt, kun je je inschrijven voor die categorie en maak je als webwinkelier dus kans op een award. Je moet wel de favoriet zijn bij het Nederlandse publiek om zo'n prijs uiteindelijk ook te winnen natuurlijk.
Ik was gisteren bij de uiteiking van de XS shop waar o.a. Marktplaats mee deed in meerdere categoriën. Ze hebben in geen enkle categorie een prijs weten te behalen. Dus dat zegt helemaal niets.
Marktplaats had daar helemaal niet tussen mogen staan. Is geen XS-shop. Is een fout geweest van de organisatie.
Wat is het verschil tussen deze verkiezing en een loterij?
Ik krijg van alle kanten aanbiedingen om mijn stem uit te brengen en daarmee kans te maken op mooie prijzen. Mensen stemmen dus op een mooi prijzen pakket en niet op een webwinkel die goed fuctioneert en waar het prettig shoppen is, en dat was nou eigenlijk wel de bedoeling van deze award!
@Elisabeth: De organisatie van de awards looft prijzen uit aan mensen die hun stem uitbrengen. Het is deelnemende webwinkeliers verboden enige beloning in het vooruitzicht te stellen aan stemmers op hun shop, op straffe van uitsluiting. Ze mogen wel adverteren met de prijzen die de organisatie verstrekt.
@Arjan - redactie Twinkle: In dat geval kun je van een aantal van de winnaars de prijs per direct terug gaan vorderen. Ook ik heb meerdere verzoeken tot klikken met beloftes voorbij zien komen. Sterker, sommige melden na verloop van een paar dagen dat er iets mis is gegaan met het verzoek vooral nog een keer te stemmen.
Prijzen uitdelen prima, maar dit is meer een wedstrijd in het vragen om stemmen. Ook een kunst, maar zegt helemaal niets over de kwaliteit van de winnaar.
Ik zou als ik de organisatie was daar toch eens serieus over nadenken voor volgend jaar, want dit begint het lachertje van de e-commerce te worden.