Het Parool, dat nog niet eerder online verkocht, heeft afgelopen weekend een cadeaushop geopend op zijn website. Het assortiment in de shop is nog beperkt, maar de krant gaf er de voorkeur aan nog voor Sinterklaas open te gaan.
Volgens Jeroen Kammers van S&H Productfulfilment is de cadeaushop van Het Parool in acht werkdagen gebouwd en operationeel gemaakt, samen met bureau Headline Interactive. Het productaanbod bestaat nog slechts uit 35 artikelen, maar dat aantal zal volgens Kammers spoedig worden uitgebreid.
Fulfilment
S&H Productfulfilment neemt de betaling, de fulfilment en de klantenservice Het Parools webwinkel voor zijn rekening. Het bedrijf is ook partner in de e-commerce activiteiten van AD, de Volkskrant en Trouw, net als Het Parool onderdeel van De Persgroep. Ook voor NRC en de Telegraaf verzorgt het bedrijf vanuit Moerdijk de fulfilment.
Derde geldstroom
Met de online-retailinitiatieven volgt Het Parool het voorbeeld van de meeste andere kranten, waaronder recentelijk ook Metro. Alexandra Jankovich van strategisch adviesbureau Spark & Co becijferde begin dit jaar dat de ‘derde geldstroom’ (naast abonnementen en advertenties) goed is voor 2 tot 5 procent van de inkomsten van Nederlandse krantenuitgevers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Het Parool zet eerste stappen in e-commerce
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.