Twinkle | Digital Commerce

Nog niet kopen binnen mobiele app De Bijenkorf

2017-10-05
473267
  • 1:54

De Bijenkorf heeft een applicatie gelanceerd voor de iPhone en iPad en voor smartphones die draaien op Android. Gebruikers worden vanuit de toepassing naar de webwinkel van het warenhuis gestuurd. Afrekenen binnen de app, die sinds gisteravond bij Apple is te downloaden, kan vooralsnog niet.

Dat zegt woordvoerster Marieke Heringa tegen Twinkle: ‘We hebben gekeken naar technische mogelijkheden om betalingen binnen de app mogelijk te maken. Hoewel die er zijn hebben we daarvoor niet gekozen. In ieder geval voorlopig zullen we gebruikers van de applicatie verwijzen naar onze webshop. Ik sluit niet uit dat we in een later stadium wel met een afrekenmogelijkheid komen binnen de app.’

iMagazine
Beleving staat centraal in de gratis applicatie. Niet toevallig valt de lancering van de app samen met het verschijnen van het nieuwe iMagazine van De Bijenkorf. Die digitale gids komt vooral op de iPad goed tot zijn recht. De tablet van Apple is ook als uitgangspunt genomen bij de bouw van de applicatie, waarbinnen het iMagazine zes keer per jaar zal verschijnen.

‘Aansprekende content’
De Bijenkorf schrijft zelf over het lezen van het iMagazine binnen de applicatie: ‘De collectie wordt getoond met aansprekende content zoals interactieve video, stijlvolle fotografie en digitale etalages. Zo kunnen klanten tijdens het afspelen van films niet alleen de nieuwste collectie beleven, maar ook de productdetails van hun favoriete look bekijken en via de webshop aanschaffen. Ook kunnen klanten langs digitale etalages surfen en wordt de mogelijkheid geboden favoriete items te delen via Facebook.’

Drie Dwaze Dagen
De door Marvellous gebouwde applicatie van De Bijenkorf (videodemo hier) zal wekelijks worden geüpdate, aldus het warenhuis. Het is overigens niet voor het eerst dat De Bijenkorf een mobiele applicatie lanceert: het kwam al met een applicatie rond de voorbije Drie Dwaze Dagen. Die was maar kort actueel en werd 22.000 keer gedownload.

‘Grootste retailer op Twitter en Facebook’
De Bijenkorf verkoopt pas sinds maart vorig jaar weer online. Over de ontwikkeling van het kanaal zegt directeur marketing Robert Bohemen: ‘Het succes overtreft alle verwachtingen en de shop is inmiddels uitgegroeid tot een volwaardige winkel. Klanten worden meer en meer online benaderd, via onder andere email. Afgelopen zomer zijn de eerste stappen gezet op het gebied van social media, waarmee de Bijenkorf inmiddels de grootste retailer in Nederland is op Twitter en Facebook.’