Twinkle | Digital Commerce

M4N: Online kerstinkopen in de lift

2017-05-26
170128
  • [nieuws]
  • 1:10

KerstshoppenAffiliatemarketingnetwerk M4N noteerde op 22 december 2008 een recordaantal bezoekers. Maar liefst 572.856 bezoekers werden door het affiliatenetwerk doorgestuurd naar webshops en andere online aanbieders van producten en diensten. Gemiddeld zijn dit 400.000 bezoekers per dag. Daarmee is via het netwerk op 1 dag voor 916.569,60 euro online besteed.

Een van de redenen voor de toename van de online bestedingen is de uitbreiding van het aantal M4N-klanten. 'Maar we krijgen ook steeds meer signalen dat consumenten online meer uitgeven', zegt Thomas Joosten, oprichter van M4N. 'Op internet nemen mensen beter de tijd om producten te vergelijken en de beste keuze te maken. Hierbij is niet alleen prijs belangrijk maar zijn ook de informatie die rond producten wordt gegeven en het gemak van thuis bestellen doorslaggevend', aldus Joosten.

De groei van de online bestedingen is niet alleen te danken aan de kerstinkopen. Verzekeraars trekken veel bezoekers omdat consumenten deze maand kunnen wisselen van zorgverzekering. Dit heeft tot gevolg dat consumenten verzekeringen vergelijken. Of december 2008 ook de beste maand ooit zal worden, is afwachten volgens Joosten. 'Tijdens Kerst en Oud en Nieuw daalt het aantal mensen dat achter de computer zit. Afgelopen jaar zagen we een daling van meer dan 25 procent in de laatste week van het jaar. Daardoor is de maand voor wat betreft online aankopen drie dagen korter dan andere maanden.'