Twinkle | Digital Commerce

UPC-case van Traffic4u sleept SEM Award binnen

2017-05-26
  • 1:45

WINNENDE CASE 'INNOVATIEF' EN 'EFFECTIEF'

Voor de vierde keer werd de Search Engine Marketing Award uitgereikt tijdens het Search Engine Marketing congres. De UPC-case van Traffic4U sleepte de prijs in de wacht omdat die zowel effectief als innovatief was. De andere twee genomineerden waren eFocus met Acco.nl en Van der Valk Internet met Valk.com.

Tekst: Marieke Verdonk

'Wat ben je toch een sukkel', was de reactie van de heer Van der Valk, toen internetmarketeer Gerard Schomaker hem het nieuws vertelde dat hun case was genomineerd voor de Search Engine Marketing (SEM) Award. 'We zijn natuurlijk genomineerd omdat ze niets anders hadden!' Het tegendeel is waar. De drie genomineerde cases waren de beste van in totaal negen die waren ingezonden. Maar Van der Valk was niet de allerbeste; Traffic4U sleepte de SEM Award 2008 samen met UPC in de wacht.

Mooi ondernemerschap
De Search Engine Marketing Award wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf dat het meest innovatief en effectief bezig is met zoekmachinemarketing. De jury heeft gekeken naar originaliteit, creativiteit en effectiviteit. De case Upc.nl versloeg daarin Acco.nl van eFocus en Valk.com van Van der Valk Internet. Juryvoorzitter Marco Derksen: 'Acco.nl is een degelijke case en Valk.com een voorbeeld van mooi ondernemerschap, maar de UPC-case is zowel effectief als innovatief. UPC heeft search weten te integreren in de totale marketingmix en laat daarmee zien in welke richting search zich beweegt.'

De aanpak van Traffic4u heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat de kosten met 80 procent daalden en het salesvolume met 600 procent steeg. Upc.nl is erg tevreden met de behaalde resultaten, aldus directeur Cross Media Sales & Marketing Rudolph Regter: 'Dankzij de intensieve samenwerking tussen UPC en Traffic4u en een rechttoe-rechtaan aanpak van zoekmachinemarketing zijn wij ook nieuwe wegen gaan bewandelen. We maken nu onder meer gebruik van videomarketing, persona's en feedback vanuit zoektermen naar de UPC-organisatie.'


De jury

Marco Derksen, IAB
Roderick den Daas, IAB
Ton Wesseling, SNS bank
Jeroen van de Wiel, zoekmachinemarketingexpert
Erwin Boogert, Emerce
Marieke Verdonk, Twinkle





Dit artikel verscheen eerder in Twinkle 2-2008