Amerikaanse webwinkeliers proberen voet aan de grond te krijgen in Canada. Lange tijd zagen zij er geen brood in, maar e-commerce is in het land enorm in ontwikkeling. Dat schrijft The New York Times. Het land is cultureel gelijk, geografisch dichtbij en daarnaast is ook technologie in het land goed ontwikkeld. Lange tijd waren de matige online verkoopcijfers hetgeen webwinkeliers tegenhield, maar de Canadese markt groeit enorm. Dat maakt het plaatje nu volledig.
Voor Amerikanen is het makkelijker om in Canada te verkopen dan in bijvoorbeeld Europa. Marketing- en merkbeleving zijn in Canada min of meer gelijk. Veel grote Canadese steden liggen in de buurt van de Amerikaanse grens. Steeds meer Amerikaanse webwinkeliers maken nu een website speciaal voor Canadese klanten. De Canadese site geeft specifieke informatie over verzenden, belasting en zelfs taalverschillen.
Lange tijd was er online maar een beperkt aanbod beschikbaar, waardoor het voor Canadese consumenten niet interessant was om online te winkelen. Dat tij lijkt nu te keren. En dat zien ook Amerikaanse webwinkeliers. Die kijken nu naar het noorden nu blijkt dat de groei in eigen land stagneert.
Als webwinkelier, ik ben actief sinds 2006 en zie een duidelijk groei in Europa en daarbuiten ook. mijn klanten komen uit bijna alle Europese landen, Canada,sommige Afrikaanse landen en Aziatische landen. je hoeft geen Amerikaan te zijn om producten te verkopen in Canada of de States,men moet je gewoon vinden op internet. ik heb vanaf het begin veel tijd besteden aan adverteren in allerlei sites in Europa ( Nederland,Duitsland,België,Luxemburg,Frankrijk,Engeland) en Azië en binnenkort ook in Canada en Afrikaanse landen. wat heel belangrijk is, is dat men kunt zien dat je hebt een bepaalde product en dat de prijs interessant is.Recensies zijn ook heel belangrijk. het mondreclame is het belangrijkst van alles,dat kan je zaak helpen groeien of juist niet.