Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe dienst Vodafone volledig online

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 2:07

Vodafone heeft een nieuwe prepaid ‘sim-only’ dienst waarbij de klant zelf alles online regelt. ´Wij proberen steeds verder te segmenteren. Er zijn steeds meer mensen die alles online zelf willen doen, wij spelen daarop in,´ zegt woordvoerder Yvonne Koks van Vodafone.

Hele klantproces online

Met de introductie van Vodafone Z11 komt Vodafone tegemoet aan de groeiende behoefte bij consumenten om niet alleen hun aankopen via internet te doen, maar het hele klantproces zelf online te kunnen afhandelen.'Het heeft alles te maken met de manier waarop je als bedrijf met de klant wilt communiceren en hoe je het verkooptraject in wilt richten. Er is een groeiende markt voor internetaankopen. Het zou raar zijn als je daar niet op inspeelt.'

Volledig product

Met de dienst ‘Vodafone Z11’ (spreek uit ‘zelf’) kan de klant alles online zelf regelen, wat bovendien prijsvoordeel oplevert. De operator is de eerste die onder de merknaam een prepaid sim-only product volledig en uitsluitend via internet aanbiedt. ´Er zijn ook andere initiatieven, zoals Simyo, maar niet onder de eigen brand,´ meent Koks. ´Het grote verschil is dat wij geen -zoals wij dat noemen- 'no thrills offer' aanbieden, dus zonder toeters en bellen, maar een volledig product met het hele scala aan prepaid diensten.'

Volgens Koks maakt juist de combinatie Z11 aantrekkelijk: 'Aan de ene kant kan de klant alles online zelf regelen, aan de andere kant is er het prijsvoordeel.'

Nieuwe klanten aanbrengen

De nieuwe dienst kent andere -lagere- tarieven. Daarnaast worden klanten die nieuwe klanten werven voor Vodafone Z11 door Vodafone beloond. Met het  'member gets member' -systeem krijgt de bestaande klant bij elke nieuwe Vodafone Z11 klant die hij of zij aanbrengt, als beloning elf  gratis SMS/MMS per maand, zolang de nieuwe klant actief blijft. Bij elf nieuwe Z11 klanten, krijgt de aanbrenger zelfs als beloning onbeperkt gratis bellen en SMS-/MMS-en naar alle Vodafone mobiele nummers in Nederland zolang deze elf personen actief zijn.

Speciale website

'De site is speciaal ontwikkeld voor het type consument dat gewend is online zaken te regelen.' De site is zo ingericht dat het volledige proces online afgehandeld kan worden: 'Uiteraard kan de klant ook bellen met onze klantenservice, maar moet daar dan wel voor betalen. We hebben met deze dienst echt het type klant voor ogen dat gewend is online veel te doen.'

Chunk|id heeft Concept Design, Art Direction, Design en Creatie voor zijn rekening genomen, in zeer nauwe samenwerking met Vodafone. De back-end is verzorgd door CGI.