Twee keer live gegaan in de afgelopen tien maanden. De eerste, zelfgebouwde, webshop trok veel bezoekers maar had relatief lage conversie. De gloednieuwe website – gemaakt in samenwerking met een marketingbureau – die eind november live ging, moet dat verbeteren.
Aveya is het nieuwe merk van exclusieve, luxe jurken voor meisjes van 0 tot 10 jaar, die gedragen worden tijdens bijzondere gelegenheden zoals een eerste verjaardag, bruiloft, communie of suikerfeest. Oprichter Marloes van Kimmenaede: ‘Ik ben zelf moeder en ik weet dat moeders tegenwoordig op speciale momenten in het leven van hun dochter flink uitpakken.’ Ze wilde daarom een product met merknaam creëren, dat om persoonlijke redenen met meisjes te maken moesten hebben. Het werden sprookjesachtige jurken, met als merknaam Aveya. Van Kimmenaede legde contact met ateliers en begon het creatieve proces. De eerste samples kwamen binnen, de dochter van een vriendin stond model, er werden foto’s en filmpjes gemaakt in een omgebouwde babykamer en deze content werd vervolgens op Instagram gezet. ‘Al in de eerste maand had ik 21 items verkocht, zonder advertenties, zonder ervaring. Toen wist ik: hier is vraag naar’, vertelt de oprichter. Onderscheid met concullega’s bestaat uit de optie om de jurk te personaliseren of te customizen.
Bestellingen levert Van Kimmenaede vanuit huis. ‘De beleving van de klant staat centraal: elke jurk wordt vóór verzending gestoomd, we verpakken ze in een luxe roze doos, er gaat een handgeschreven kaartje bij en een bijpassend haarspeldje als cadeautje. Uitpakken moet een feestje zijn voor moeder en dochter.’ Orders binnen Nederland worden per PostNL verstuurd, de buitenlandse gaan met DHL mee.
Om de shop meer bekendheid te geven werkt de oprichter samen met marketingbureau OneOnline. Er wordt vooral ingezet op Instagram; Van Kimmenaede ontvangt bijna altijd foto’s en video’s van klanten die ze mag plaatsen. ‘Een beter visitekaartje kun je niet hebben natuurlijk.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: Aveya