Mundi is een nieuw platform dat consumenten stimuleert om eens een verantwoord alternatief product te proberen en dat tegelijkertijd duurzame merken actief aan elkaar verbindt.
‘Uit onderzoek blijkt dat circa 75 procent van de Nederlanders vindt dat we duurzamer moeten leven’, weet medeoprichter Pieter de Monchy. ‘Een groot deel van hen wil verantwoorde keuzes maken, maar stuit op drempels zoals prijs en gebrek aan overzicht en informatie. Lang niet iedereen heeft tijd om dat zelf uit te zoeken.’ Mundi biedt de oplossing, aldus de medeoprichter. Voor zowel consumenten als deelnemende merken. ‘Consumenten ontdekken op Mundi.eco impactvolle merken en worden door middel van aanbiedingen overgehaald om zo’n merk eens te proberen. We verkopen zelf dus geen producten, maar we faciliteren de samenwerking tussen duurzame merken, die elkaar weer versterken door klanten door te verwijzen’, vervolgt De Monchy. Mundi ontwikkelde een softwaretool die in de webshops van partners wordt geïntegreerd. ‘Daardoor stimuleren deze aangesloten merken elkaar om te groeien en vergroten ze samen hun positieve impact op de wereld.’
Aangesloten merken zijn onder meer The Good Roll, Smyle, Marie-Stella-Maris en Moyee coffee. ‘We zijn er heilig van overtuigd dat samenwerking meer kan bereiken dan ieder voor zich en dat we samen een groter positief verschil kunnen maken’, zegt De Monchy.
Marketingwise regelt de eigen softwaretool dat klanten van partners makkelijk andere merken binnen het netwerk kunnen ontdekken en daardoor geïnspireerd raken om meer verantwoorde keuzes te maken. Daarnaast publiceert de onderneming informatieve blogs en hebben ze MIA (Mundi Impact Assistent), een AI-tool die vragen van consumenten over duurzaamheid beantwoordt.
Wat is tot slot, niet geheel onbelangrijk, het verdienmodel? ‘Als social enterprise zijn we niet puur commercieel, maar we dekken de kosten door een affiliate model’, besluit De Monchy.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Nieuw in de Markt: Mundi