Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Puzzle in a Bag

2024-07-08
1000562
  • [interview]
  • 1:31

Puzzle in a Bag had in april een frisse herstart onder drie nieuwe eigenaren: ‘We startten met een propere lei en met een groot aantal leuke klanten.’

De webshop is na een halfjaar hard werken recentelijk in handen gekomen van de Belgen Nick Daelemans (chief tech), Mathias Vertessen (chief product) en Jan Vernaillen (chief marketing). De heren vinden sales een gezamenlijke verantwoordelijkheid: ‘Wij geloven dat iedereen bij ons de puzzels met passie en kennis moet kunnen verkopen en in contact moet komen met de klant. Hoe kun je anders weten wat er leeft?’

De webwinkel verkoopt puzzels met een twist, vertellen de eigenaren: ‘Origineel, ontworpen door topdesigners en verpakt in een hersluitbare zak. We zorgen ook voor een toffe puzzelervaring: we drukken een leuk krantje en stoppen een aantal easter eggs in onze puzzels.’ Op dit moment bestaat het assortiment van Puzzleinabag.com uit dertien verschillende puzzels.

Waarom wilden jullie zo graag juist deze webshop overnemen? ‘What’s not to like?’ vinden de eigenaren eensgezind. ‘We houden van het concept en waren overtuigd du moment dat we zelf zo’n puzzel in a bag in handen kregen, openden en gingen puzzelen!’ En wat onderscheidt jullie puzzels van andere? ‘Onze unieke designs, onze leuke zakken, de ervaring die we bieden en alles is van Europese makelij’, aldus de heren. ‘Kortom: we maken puzzelen opnieuw cool!’

De producten liggen opgeslagen in een magazijn, waarvandaan bestellingen zowel b2c als b2b naar heel Europa verzonden worden. In Nederland gaat dat met PostNL, in België met BPost. Bekendheid wordt vooralsnog gegenereerd via de socials: Vernaillen zet Instagram, Facebook en LinkedIn in en is bezig met tests op TikTok. De grootste uitdaging is het telkens vernieuwen en onverwachts uit de hoek komen, vinden de eigenaren. ‘We willen klanten trots laten zijn om deel uit te maken van de Puzzle in a Bag-community.’