Afgesproken bezorgdagen- en tijden worden regelmatig gemist. Ruim een kwart van de bestellingen komt niet op het afgesproken tijdstip. 14 procent van de pakketten wordt niet op de juiste dag bezorgd.
Dat blijkt uit grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 3.100 Nederlanders. Gemiddeld gezien wordt 14 procent van de pakketten dus niet op de juiste dag bezorgd. Opvallend is dat eigen bezorgdiensten van retailers het vaakst de afgesproken bezorgdag nakomen. 95 procent van de pakketten door bezorgdiensten van winkels zoals Coolblue of Albert Heijn wordt op de juiste dag bezorgd.
Volgens Multiscope wordt gemiddeld ruim een kwart van pakketten niet op tijd bezorgd. Grote bezorgdiensten als PostNL (14 procent) en DHL (15 procent) scoren wel beter dan het gemiddelde. Ook hier doen de eigen bezorgdiensten van winkels het beter dan de koeriersbedrijven. Zij komen in 6 procent van de gevallen niet op de afgesproken tijd.
Je ziet veel partijen juist kiezen voor het zelf verzorgen van de last mile om tijdvaklevering te kunnen garanderen. Andere reden om zelf te gaan bezorgen is ook omdat een product kwetsbaar is, nog enige service op locatie nodig heeft of omdat het simpelweg te groot of te zwaar is om met een traditionele pakketdienst te versturen. Een transporteur is vaak dan weer te kostbaar (x. aantal palletplaatsen) of niet in staat service op locatie te leveren. Routelogic.nl helpt bedrijven met het efficient regelen van een eigen bezorgdienst. Het plant oa je route over meerdere voertuigen en maakt het voor een chauffeur en klantinzichtelijk hoe laat de bestelling geleverd wordt
Ga eens weg met je irritante spam.