Twinkle | Digital Commerce

Directeur Neckermann.com: ‘We worden de sterkste online aanbieder op woongebied’

2017-06-13
25081410
  • [nieuws]
  • 0:59

Neckermann.com verscherpt zijn assortiment: dat gaat bestaan uit nog maar 6.000 artikelen op het gebied van huishouden en woninginrichting. Dat vertelt directeur Joop Steenbergen aan Twinkle. Met een concentratie op deze categorieën wil de webshoptak van het bedrijf zichzelf opnieuw in de markt zetten.

'Momenteel zijn we bezig naar het verkleinde assortiment toe te werken,' zegt Steenbergen tegen Twinkle. De nieuwe aanpak komt voort uit de strategie van moederbedrijf Readen, dat na het faillissement van de fysieke winkels verklaarde de focus van Neckermann.com volledig op e-commerce te leggen.

Oude meldingen
Neckermann.com raakte eerder vandaag in opspraak door een onaangekondigd bezoek van Radar; de consumentenorganisatie zei klachten te hebben ontvangen van gedupeerde klanten. Op navraag door Twinkle meldt Neckermann.com echter dat van de vijftien gedeponeerde klachten, drie inmiddels herleid en onderzocht konden worden; die stammen uit 2011 en 2014, de periode vóór het faillissement van de voormalige Neckermann.com-webshop, die na 2014 een nieuwe start maakte.