Twinkle | Digital Commerce

Helft winst V&D-online naar curatoren

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:00

Het nieuwe V&D moet in zijn eerste half jaar de helft van de winst uitbetalen aan de curatoren van het oorspronkelijke warenhuis. Is die winst minder dan 4 miljoen euro, dan wordt deze afspraak met zes maanden verlengd.

Dat meldt het Financieele Dagblad op basis van het curatorenverslag dat vandaag is verschenen. Roland Kahn en Jacco Scheffers van Coolinvestments en de voormalige Hema-topman Ronald van Zetten zetten V&D opnieuw in de markt, te beginnen als webwinkel.

Half miljoen euro
Kahn betaalde een half miljoen euro voor de merknaam V&D en de submerken Liv, Soho en School campus. Onder het nieuwe bedrijf Retail Ventures Holding moet V&D nu weer opnieuw worden opgebouwd.

Eerst online
‘We zijn vol plannen om V&D weer een sterk en gezond merk van alle Nederlandse consumenten te maken’, liet Kahn eerder optekenen. 'In eerste instantie online, maar op termijn wellicht ook weer in het Nederlandse straatbeeld.'

Opbrengst
V&D heeft tot nu toe 54 miljoen euro opgebracht. De finale uitverkoop in maart bracht het voormalig warenhuis 10 miljoen euro in het laatje.