Twinkle | Digital Commerce

SuitSupply met The Box Office in curated shopping

2017-11-09
180101
  • 1:03

SuitSupply helpt mannen hun kledingkast te vullen via de curated shopping service The Box Office. Zij krijgen advies van een persoonlijke stylist, die op basis van hun wensen en maten een doos vol stijlvolle kledingitems verstuurt.

SuitSupply heeft negen stylisten op de service gezet om mannen passende kleding toe te sturen. The Box Office lijkt op een dienst als The Cloakroom, maar is hoofdzakelijk gericht op pakken en jasjes.

Videochat
Volgens marketingdirecteur Martijn van der Zee kunnen leden via hun smartphone videochatten met hun persoonlijke stylist. ‘Daardoor kan onze werknemer goed inschatten hoe lang en breed iemand is’, zei hij tijdens E-commerce Live! ‘Want een maat 50 van Hugo Boss is niet een maat 50 van Suitsupply. We sturen vaak de twee maten op die het dichtst in de buurt komen. De videochat is verrassend succesvol.’

Honderden boxen
Het verdere contact verloopt via WhatsApp. Klanten geven van tevoren een creditcardgarantie op de order, maar rekenen na afloop alleen af wat zij houden. Volgens Van der Zee zijn inmiddels honderden boxen de deur uit gegaan.

Lees ook:
Martijn van der Zee: 'Het liefst ga ik backpacken' (27-1-2016)