Twinkle | Digital Commerce

Aldi breidt webwinkel uit met non-food artikelen

2017-05-27
180101
  • 0:56

Aldi heeft zijn eerste webwinkel uitgebreid met non-food artikelen. De Britse shop bevat sinds januari verschillende soorten wijnen en is nu aangevuld met keukenapparatuur, tuingereedschap en kledingstukken.

De Britse webwinkel dient als proeftuin voor andere markten. Naast wijnbestsellers, die ook in de winkel verkrijgbaar zijn, startte Aldi zijn eerste online verkoopervaring met online only flessen. Daar komen nu zogenoemde ‘Specialbuys’ bij: artikelen uit het non-food assortiment.

Miljoen bezoekers
Aldi vertelt aan The New York Times dat de eerste resultaten van de nieuwbakken webwinkel zeer positief zijn. ‘We ontvangen wekelijks rond een miljoen bezoekers, waarvan een zeer groot gedeelte uit Londen en Zuid-Oost Engeland komt’, meldt het bedrijf.

Geen andere voedingsmiddelen
De discounter is vooralsnog niet van plan om in de nabije toekomst meer voedingsmiddelen online te verkopen. Dit sloot Aldi UK's topman Matthew Barnes in september al uit. Online orders boven de 50 pond worden binnen drie tot vijf werkdagen gratis thuisbezorgd bij Britten, huishoudens uit Noord-Ierland zijn uitgesloten. Onder de besteldrempel is de levering 3 pond.