De websites van bedrijven uit de travel branche hadden vorige maand een veel kortere gemiddelde laadtijd dan websites uit de retailsector. Dat blijkt uit een meting van Computest. Travelbedrijven waren ook nog eens 100 procent beschikbaar.
Computest onderzocht in augustus de beschikbaarheid en laadtijd van (e-commerce) websites in negen verschillende sectoren. Hiervoor werd de homepage gemeten tussen acht uur ’s ochtends en tien uur ’s avonds.
Verzekeraars
De verzekeraars scoren met een gemiddelde laadtijd van 0,8 seconden het best. De beschikbaarheid was in deze sector echter lager dan die van websites in Travel & Leisure. De retailbranche is door Computest in verschillende sectoren opgesplitst:
Toppers
Voor de verschillende sectoren is ook een ‘winnaar’ aangewezen. In Travel & Leisure is dit Sunweb.nl, dat een gemiddelde laadtijd van 0,3 seconden heeft. In Elektronica scoort Mycom.nl het beste 0,4 seconden en in Fashion is Bonprix.nl het snelst geladen met 0,5 seconden.
Twinkle100
Op 24 september verschijnt de Twinkle100 met daarin de omzetcijfers van bedrijven uit de retailsector en travel branche over 2014. Hierin biedt Measureworks een uitgebreid overzicht van de performance van alle spelers in de lijst.
Dat zijn indrukwekkende cijfers. Kloppen die wel?
Een gemiddelde laadtijd van 0,1 seconden voor de homepage van de ANWB? Is dat inclusief connectie maken, server response en ophalen van alle bronnen?
Beste Erik,
Dit zijn de best presterende van alle 100 en daarbij is alleen gemeten op netwerk niveau en niet vanaf echte browsers. Dit met als doel om optimale responstijden en beschikbaarheid te meten. Inmiddels worden alle websites vanuit de browser gemeten, waardoor de ervaren responstijd voor de gebruiker gemeten wordt. Dit heeft andere voor- en nadelen. Volgende maand worden deze resultaten gepubliceerd!
Vr.gr.