Kort na elkaar lanceert Euretco nieuwe sites voor een aantal van zijn woonformules. Het gaat om zogenoemde ‘multiwebsites’. Individuele winkeliers kunnen daar een eigen ‘microsite’ aan hangen om hun lokale vindbaarheid te verbeteren.
Slaapkenner kreeg afgelopen april een website volgens dit nieuwe concept, deze week gevolgd door meubelmerk Topform. Eind deze maand volgen nieuwe sites voor winkelformules Vivante en Binnen. ‘Met de lanceringen van deze multiwebsites worden aangesloten zelfstandig ondernemers ontzorgd op het gebied van omnichannel retailing’, laat de retailserviceorganisatie weten.
Doel: meer winkelbezoek
Euretco Wonen zegt winkeliers zoveel mogelijk te willen ondersteunen op het online vlak, waardoor zij zich op hun fysieke vestiging kunnen concentreren. De omnichannel-aanpak moet primair de gang naar de stenen winkels bevorderen. Directeur Ludo Campman: ‘De lancering van Slaapkenner.nl was de eerste in een reeks waarin we al onze formules en merken gaan aansluiten en ze toekomstbestendig maken. Iedere bij Euretco aangesloten zelfstandig ondernemer kan dan zijn of haar eigen gepersonaliseerde online omgeving op maat vormen en aanvullen met off- en online communicatiemiddelen.’
E-commerce
Bij de recentelijk opgeleverde woonsites is het niet mogelijk om online te bestellen, wel om een fysieke afspraak in te plannen; bezoekers kunnen online een tijdvak selecteren, waarop ze langs zouden willen komen in de winkel. Ze worden vervolgens gebeld om die concreet te maken.
Overname
Vorige maand werd bekend dat Euretco wordt overgenomen door de EK Servicegroup uit Duitsland.
NB: In de branches fashion en sport deed Euretco inmiddels ruime ervaring op met e-commerce. Een Twinkle-interview daarover (uit nummer 9 van 2014) vindt u hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Euretco lanceert 'multiwebsites’ voor woonwinkelformules
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.