Pinterest kondigde vorige week aan dat het gebruikers die doorverwijzen naar hun eigen webshop vanuit een pin van het sociale netwerk worden verwijderd. Een opmerkelijke stap, aangezien dit een zeer belangrijke manier is om als online retailer producten te kunnen verkopen via Pinterest. Het bedrijf bereidt zijn platform echter voor op de buy-button die binnenkort geïnstalleerd zou worden.
Wegkapen
Een unieke kans om ontevreden ‘pinners’ te werven, dacht Keep. De startup kwam binnen 24 uur na het verbod van Pinterest met een affiliateprogramma waarmee retailers, op uitnodiging, affiliatelinks mogen plaatsen van netwerken als ShopSense en RewardStyle, schrijft Business Insider.
Het beste voor iedereen
Ceo Scott Kurnit vertelt aan Business Insider dat Keep actieve Pinterest-gebruikers contacteert om zich aan te sluiten bij de startup. ‘Dat wij een relatie aangaan met talentvolle gebruikers die hun inkomsten uit Pinterest nu mislopen is voor ieders bestwil’, zegt hij. Of Pinterest er ook zo over denkt, is onduidelijk.
Universeel winkelmandje
Keep’s core business is een universele winkelmandje binnen zijn mobiele applicatie. Met de Keep Shopping-app kunnen consumenten letterlijk alles kopen bij elke online retailer. Zij browsen naar nieuwe producten en rekenen deze af in de app, door enkel op ‘buy’ en ‘checkout’ te klikken. Keep Shopping koopt de producten vervolgens eerst zelf met eigen ‘Keep finances’. Het bedrijf achter de app verzamelt daarna de rekeningen van de retailers waar de klant besteld heeft en maakt hier één betaaloverzicht van voor de consument. Deze betaalt aan Keep Shopping.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Startup Keep vangt boze Pinterest-gebruikers op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.