Twinkle | Digital Commerce

L’Oréal omarmt e-commerce

2017-11-08
180101
  • 0:57

Door een overeenkomst met StyleSeat stelt L’Oréal schoonheidssalons in staat zijn cosmeticaproducten ook buiten behandeluren te verkopen. Ze krijgen de gelegenheid om de beautyartikelen online aan de man te brengen. Ondertussen investeert L’Oréal in eigen webwinkels.

Met de participatie in StyleSeat, een Amerikaans boekingsplatform voor beauty en wellness professionals, slaat L’Oréal een nieuwe brug naar het online kanaal. Dat wordt steeds dominanter in de beautybranche.

Verwachtingen matchen
‘E-commerce is het snelst groeiende kanaal in beauty’, aldus Karen Fuss-Zipp, verantwoordelijk voor L’Oréal’s e-commerce activiteiten in de VS. ‘Als industrie moeten we ook online tegemoet komen aan de verwachtingen van klanten in schoonheidssalons. Zo kunnen we succesvol concurreren en succes in de toekomst garanderen.’

Meer dan honderd nieuwe webshops
In zijn zoektocht naar groei zet L’Oréal ook stevig in op directe online verkoop. Het cosmeticaconcern, afgelopen jaar goed voor een kleine 23 miljard euro omzet, wil de komende jaren tweehonderd nieuwe websites lanceren, het gros daarvan webshops. Volgens Vincent Stuhlen, global head of digital bij L’Oréal Luxe, moet e-commerce voor 8 procent van de omzet van zijn divisie gaan zorgen.