Twinkle | Digital Commerce

Hoogvliet slijt producten Modern.nl in websuper

2017-05-27
311127
  • [nieuws]
  • 1:44

Webshoppers kunnen op Hoogvliet.com voortaan producten kopen van Modern.nl. Bij aanschaf van een huishoudelijk apparaat ontvangt de koper een bijpassend product van Hoogvliet gratis.


In de websupermarkt vinden klanten sinds gisteren ‘een beperkte selectie van producten die een directe binding hebben met het assortiment van Hoogvliet’. Het gaat onder meer om koffiezetapparaten, citruspersen en waterkokers. Volgens de supermarktketen is het bestelgemak groot, omdat de artikelen samen met de boodschappen klaar worden gelegd om af te halen.

Synergie
De samenwerking tussen Modern.nl en Hoogvliet is ontstaan vanuit de synergie tussen de assortimenten, aldus de supermarkt. Er zijn logische koppelingen gelegd tussen levensmiddelen en kleine huishoudelijke apparaten. De beide familiebedrijven werken ook samen op het gebied van barbecuen; de sites wijzen naar elkaar voor respectievelijk de nieuwste barbecues en voor het eten daarop en daarbij.

Afhaalbalies
Hoogvliet startte eind vorig jaar met Klik&Klaar. De website kreeg een besteloptie en er kwamen afhaalbalies in zijn supermarkten. Dit voorjaar werd de eerste ‘Hoogvliet Versmarkt’ geopend, een hyrbide winkelconcept waar klanten hun online orders kunnen oppikken en (alleen) verswaren kunnen kopen om de boodschappen compleet te maken. De fulfilment van alle online bestellingen vindt plaats in een speciaal distributiecentrum in Alphen aan den Rijn. Uit een recent eigen onderzoek bleek dat klanten de websupermarkt gemiddeld waarderen met het rapportcijfer 8,3.

Albert Heijn en Bol.com
Ahold zette eerder dit jaar ook de eerste stappen om de verkoop van food te koppelen aan de verkoop van non-food online. Albert Heijn en Bol.com verschijnen samen in het 'inspiratiemagazine' AllesVoor. Het blad staat vol met relevante producten die bij Bol.com of Albert Heijn te koop zijn. Digitale lezers zien icoontjes bij die items. Als ze daar met hun muis overheen bewegen, krijgen ze beknopte productinfo en de bijbehorende prijs te zien. Na een klik komen ze uit bij het artikel op Bol.com of Ah.nl.

Frappant
Adriaan Thierry, als executive vice president verantwoordelijk voor e-commerce bij Ahold, liet in personeelsblad Ahá al doorschemeren dat Albert Heijn en webzuster Bol.com steeds nauwer zullen gaan samenwerken. ‘Bijvoorbeeld dat je bij Bol.com een barbecue bestelt en de boodschappen voor diezelfde barbecue direct bij Ah.nl kunt doen.’