Twinkle | Digital Commerce

SEOshop met ‘ecosysteem voor e-commerce’ Europa in

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:37

SEOshop heeft onlangs zijn eerste buitenlandse kantoor in gebruik genomen. Vanuit Frankfurt bedient een Duitstalig team webwinkeliers uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Ceo Ruud Stelder laat weten dat SEOshop ook actief is geworden in Scandinavië. ‘We zijn erg schaalbaar.’

Stelder geeft Twinkle te kennen dat SEOshop een jaar geleden low profile begon met de bouw van Duitse webwinkels, om te wennen aan de specifieke marktregels. ’Inmiddels zijn we gecertificeerd voor Trusted Shops, waardoor webshops die we opleveren direct in aanmerking komen voor dat keurmerk. Ik heb het gevoel dat er een hoop potentie is in de Duitse markt, waar cloud-oplossingen als die van ons nog zeldzaam zijn. SaaS (Software as a Service, red.) kennen ze daar amper voor e-commerce. Op een grote Duitse webwinkelbeurs vroegen veel bezoekers ons deze week waar het addertje onder het gras zat, gewoon omdat ze er niet mee bekend zijn.’

Nordics
Volgens Stelder komt ongeveer 70 procent van de eerste orders voor het Duitse kantoor uit Duitsland zelf, 20 procent komt uit Oostenrijk en 10 procent uit Zwitserland. Ondertussen is SEOshop met Peter Stolzer ook de Zweedse markt op gegaan. Stelder: ‘Zijn bedrijf Sellson e-handelskonsult helpt ons bij de handel in de Nordics. We willen daar nog een lokalisatieslag gaan maken, maar onze focus ligt voorlopig op de Benelux en de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, red.).’

Schaalbaarheid
Stelder laat weten dat SEOshop in het afgelopen jaar enorm is gegroeid. De omzet verviervoudigde bijna en het personeelsbestand groeide van 18 naar 55 FTE. Volgens de jonge ceo kan SEOshop verder blijven groeien door zijn schaalbaarheid: ‘Ons platform is de core business, maar daar bovenop is een laag ontstaan met apps die partnerbedrijven speciaal voor onze software hebben ontwikkeld. Er staan al zo’n zestig bedrijven in onze App Store en het aantal partners groeit nog steeds. Webwinkeliers kunnen daar zo op aanhaken. Qua content bieden we het grootste ecosysteem voor e-commerce in Europa.’