Daimler verkoopt sinds vandaag nieuwe Mercedessen online aan Duitse consumenten. De fabrikant van het bekende automerk opende daartoe een webshop waarvoor twee dealers in Hamburg verantwoordelijk zijn.
Op de site staan vier voorgeconfigureerde modellen te koop van de A-klasse, B-klasse, CLA-klasse en CLS-klasse. Consumenten kunnen via de knop ‘Fahren und Bestellen’ een proefrit aanvragen bij twee dealers in Hamburg of contact opnemen met de dealers voor extra informatie over de auto’s. Na bestelling wordt de gekozen auto binnen veertien dagen bij de klant afgeleverd.
BMW
Daimler is niet de enige autofabrikant die zich aan e-commerce waagt. Concurrent BMW heeft al enige tijd bij wijze van proef de elektrische i3 online te koop staan. Daimler heeft volgens Retaildetail laten weten dat de net gelanceerde webshop tevens slechts een pilot is en dat het nog niet bekend is hoe lang de test zal duren.
Pop-up stores
Daimler kondigde in juli van dit jaar aan zijn aantrekkingskracht te willen vergroten door onder andere het aantal fysieke winkels in steden te verdubbelen tot veertig vestigingen in 2020. Ook pop-up stores bij bijvoorbeeld evenementlocaties moeten de aandacht van met name jongere klanten vergroten. Het staat allemaal in de groeistrategie Mercedes-Benz 2020.
Fysiek kanaal belangrijker
Bestuursvoorzitter Joachim Schmidt liet in juli bij de presentatie van Daimlers's nieuwe strategie weten dat klanten tegenwoordig niet meer zo vaak bij de dealer binnenlopen als voorheen: ‘Daarom moeten we hen op een andere manier aanspreken.’ Voor Daimler zal het fysieke dealerkanaal echter het belangrijkst blijven, bezweert de fabrikant.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Duitse consument kan nieuwe Mercedes online kopen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.