SaldiPrivati en Zalando zijn de grote winnaars van de European E-Commerce Awards, die gisteravond werden uitgereikt in Barcelona. Het Nederlandse Coolblue won brons in de strijd om de titel Best Webshop of Europe.
SaldiPrivati, een besloten winkelomgeving met meer dan anderhalf miljoen leden, ging echter met die titel aan de haal. Daarmee is de Italiaanse flash sale site de opvolger van de Duitse muziekwinkel Thomann.de, die zich afgelopen jaar Europa’s beste webwinkel mocht noemen. Ook dit jaar waren winnaars van nationale webwinkelprijzen genomineerd voor deze onderscheiding, waaronder Coolblue namens Nederland. De winnaar van de bronzen award zag het Deense SmartGuy gisteravond met zilver naar huis gaan.
Best Cross-border Webshop of Europe
Voor het eerst in de korte geschiedenis van de European E-commerce Awards werd gisteren ook een hoofdprijs voor de ‘Best Cross-border Webshop of Europe’ uitgereikt. Excelleren in online verkoop over de grens staat hierbij centraal. E-commerce spelers met een vestiging in Europa dingen mee, mits ze meer dan een kwart van hun omzet over de grens boeken en buitenlandse kopers in hun eigen taal aanspreken. De jury wees het Duitse Zalando gisteren als winnaar aan, voor de Britse fashion pure player Asos en de zweedse modeketen H&M. Lego, dat Europese weborders vanuit België gaat verzenden, bleef net buiten het podium. Ook Amazon en Nelly.com waren genomineerd.
Extreme groei
Volgens de jury slaagt Zalando erin om consumenten in verschillende landen het gevoel te geven dat ze kopen bij een lokale webwinkel. Ondanks de extreme groei van het nog jonge bedrijf, weet Zalando lokaal te overtuigen op het gebied van logistiek, branding en marketing. Namens het Duitse bedrijf nam Chief Business Development Filip Dames de award gisteren in ontvangst.
stelling:
Doordat zalando haar remarketing campagne zo goed voor elkaar heeft gekregen zitten we nu allemaal met een extra strenge cookie wetgeving.
Anders was het de heren en dames in den haag nooit opgevallen dat dit uberhaupt gebeurde.