Twinkle | Digital Commerce

10 conversietips in beeld

2017-05-27
180101

Uw webshop is klaar en in de lucht, maar uw (potentiële) klanten kopen niet zo veel als dat u zou willen. Wat gaat er mis? Met behulp van A/B-testen, of split testing, kunt u twee versies van essentiële pagina’s met elkaar vergelijken om zo te achterhalen welke beter presteert.

Op Nublue.co.uk is een overzicht opgesteld van tien conversietips, inclusief illustraties van A/B-testen. Hieronder een omschrijving van deze tips.

1. Gebruik grote call to action buttons en plaats geen wirwar aan tekst die toch niet wordt gelezen



Test B presteert beter door het toevoegen van buttons, afbeeldingen en een aanscherping van de tekst.


2. Schrik bezoekers niet af door een groot aanmeldingsformulier op de homepage




Door het toevoegen van in het oog springende call to action buttons, zoals in test B, vergroot u de bereidheid van de klant om zijn gegevens (op een later moment) af te staan
 


3. Minder is meer… conversie!



Door het gebruik van minder ‘boasting ’ tekst, zoals in test B, vergroot u de kans op actie van uw bezoeker. Daarnaast maakt het de button minder rommelig. Veel grote webshops maken dan ook gebruik van less-is-more designs.

4. Wat uw product doet, werkt beter dan hoe het product dat doet



Het gebruik van foto’s van wat er mogelijk is met uw producten, zoals in test B, werkt beter dan ingaan op de technische aspecten van het product.
 

5. Reviews zorgen voor vertrouwen bij uw bezoekers



Door het toevoegen van reviews op uw homepage of op andere belangrijke plekken in uw webshop kunt u uw conversie verhogen. Hoe vaak heeft u immers zelf een beslissing genomen door een goede review of testimonial?


6. Maak gebruik van prikkelende teksten op buttons



Het gebruik van ‘View Prices’ in plaats van ‘Buy Now’ leidt tot meer verkeer naar uw producten. De klant denkt anders dat hij direct een bestelling moet plaatsen, terwijl hij zich eerst nog rustig kan oriënteren. Zorg daarom dat het duidelijk is waar de klant terechtkomt als hij op een bepaalde button klikt.


7. Onze topproducten



Het tonen van uw populairste producten zoals in test B kan helpen de omzet te verhogen doordat u bezoekers suggesties geeft over wat uw klanten vooral kopen.


8. Ontwikkel kleine(re) formulieren en haal de gegevens weg die u niet echt nodig heeft




Bekijk eens uw contact/aanmeldformulieren. Zijn deze te lang of heeft u alle informatie die u vraagt daadwerkelijk nodig? Of kunt u het aantal invulvelden reduceren en wellicht meer witruimte toevoegen tussen de regels? Het is belangrijk dat uw klanten niet verveeld raken tijdens het invullen van de formulieren, dus maak het kort en snel.


9. Promoot productvoordelen, niet -functies



U kunt uw conversie verhogen door uw bezoekers te vertellen wat er zo geweldig is aan uw producten en waarom zij deze zo goed kunnen gebruiken, in plaats van de nadruk te leggen op de functies die de producten hebben.


10. Bied gratis samples aan



Als u heeft besloten om een gratis trial of sample aan te bieden, geef u bezoekers dan zoals in test B een aantal interessante redenen waarom ze een trial of sample van uw product moeten proberen (en denk hierbij aan punt 9).

Bron: Nublue.co.uk