Barnes & Noble opent de deuren van zijn webwinkel voor enkele honderden andere webverkopers. Zij moeten Bn.com helpen uitgroeien tot een webwarenhuis dat op inhoud gaat concurreren met Amazon.
Volgende week opent boekhandelsketen Barnes & Noble een marktplaats voor third party sellers. Het assortiment wordt in één klap uitgebreid met een miljoen artikelen van twintig verschillende verkopers van interieurartikelen, geschenken, elektronica, babyartikelen en speelgoed.
Koppeling met boekenassortiment
De producten worden gekoppeld aan boeken die Barnes & Noble over een onderwerp in de digitale schappen heeft staan. ‘Als iemand een kookboek koopt, dan is het zinvol om hem op die plaats te wijzen op kookgerei’, zegt digitaal president John Foley tegen Internet Retailer. Op termijn wil Barnes & Noble ongeveer tweehonderd bedrijven toelaten tot zijn verkooplatform.
Marktplaats
Met de marktplaats volgt Barnes & Noble e-commerce giganten uit eigen land als Amazon, Sears, Wal-Mart en Best Buy, dat vorige maand een Marketplace opende. Foley zegt dat Barnes & Noble, afgelopen jaar goed voor 573 miljoen euro webomzet volgens Internet Retailer, selectief zal zijn met het toelaten van partners: ‘Bij Amazon komt het voor dat 26 verschillende onbekende aanbieders hetzelfde product verkopen. Wij gaan met een paar honderd partners werken die de beste zijn in hun categorie.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Barnes & Noble bouwt aan compleet webwarenhuis
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.