Veilingacties.nl is een nieuwe veilingsite, die restpartijen van onder meer webwinkeliers en hoteliers onder de hamer brengt. Gevraagd naar het onderscheidende karakter wijst initiatiefnemer Dustin Karelse op het brede assortiment en de gratis opname voor webwinkeliers.
Veilingacties.nl werd afgelopen vrijdag gelanceerd. Op de site worden behalve hotelkamers en vakanties onder meer games, scooters, ballonvaarten en theaterkaartjes aangeboden. Karelse: ‘Ik ben dit initiatief onder meer gestart met mijn compagnon Koen Paquay. Samen runnen we de Dutch Concept Group, waar verschillende internetbedrijven onder vallen. We hebben de site in twee maanden ontwikkeld en beschikken over de capaciteit om hem snel door te ontwikkelen. Andere partners in dit concept hebben een eigen hotel en daarmee ervaring in de wereld van hospitality.’
Startprijs
Net zoals dagaanbiedingensites als iBood, besloten shopping communities als ShopVIP en groepskortingsites als Groupon bieden veilingsites een online-mogelijkheid voor leveranciers om van restpartijen af te raken. Ze kunnen een startprijs voor de veiling bedingen, maar die mag volgens Karelse niet te hoog zijn: ‘We gaan voor scherpe aanbeidingen. Normaal gesproken beginnen we gewoon bij 1 euro. Maar we merken nu al dat prijzen in de veilingen snel omhoog gaan.’
Promotie
Om de verkoopprijs van producten te bevorderen, is het volgens Karelse allereerst van belang dat bezoekers van Veilingacties.nl zich registreren. ‘Ter promotie van ons platform kopen we ook wel zelf producten in, zoals we hebben gedaan met iPhones bijvoorbeeld. Daar lijden we op zichzelf verlies op.’
Commissie
De verschillende marketinginspanningen worden betaald door de commissie van 7,50 euro die kopers bovenop de veilingkosten betalen. Veilingacties.nl vraagt geen commissie aan webwinkeliers of reispartijen om hun aanbod online te plaatsen, een verschil met veel andere veilingsites volgens Karelse.
Intermediair
Hoogste bieders betalen voor hun aankoop op Veilingacties.nl. De site stuurt de order vervolgens door naar de betrokken leverancier. Die levert het product uit en draagt zorg voor de verdere communicatie met de klant. ‘Wij zijn puur een intermediair’, aldus Karelse.
NB: Lees ook een recente blog-posting van Dirkjan Vis: Wel of niet samenwerken met veiling- en groepskortingsites?
het lijkt mij een goed idee om daar ens een keer aan mee tedoen jaapje