Traffic4u heeft een aparte bv opgericht voor zijn online-managementsysteem bGenius. Trafifc4u gaat het product ook aanbieden aan bedrijven die geen klant zijn bij het bureau. BGenius maakt het mogelijk campagnes in verschillende zoekmachines te managen in één systeem.
Dat maakt Traffic4u vanochtend bekend. BGenius werd al in 2006 als TrafficSAM ontwikkeld, om klanten van Traffic4u te helpen bij het dagelijkse management van zoekmachinemarketingcampagnes.
Andere expertise
Lisa Dijkstra, manager international strategy bij Traffic4u, noemt twee redenen waarom bGenius is losgekoppeld van het moederbedrijf: ‘Ten eerste vereist het aanbieden van een product een andere expertise dan het aanbieden van een dienst. Ten tweede kunnen we nu adverteerders bedienen die naar volle tevredenheid samenwerken met andere bureaus, maar die ons systeem graag zouden willen gebruiken. Door bGenius los te koppelen van Traffic4u hebben we de drempel om een licentie aan te vragen verlaagd. We bieden dan wel een systeem aan dat op basis van adverteerdersinput is ontwikkeld.’
Omvangrijker en gecompliceerder
Traffic4u schrijft in een persbericht over het online-managementsysteem: ‘Omdat campagnes steeds omvangrijker en gecompliceerder worden, gaat handmatig management steeds meer tijd kosten. Daarnaast breiden adverteerders zich vaker uit naar het buitenland en dit betekent meerdere campagnes, in meerdere zoekmachines en in meerdere talen.’
Traditionele volautomatische bidsystemen zouden niet de juiste oplossing bieden volgens Traffic4u, ‘omdat online marketeers willen leren van campagnes, zodat ze deze inzichten kunnen gebruiken om vervolgacties te plannen. BGenius voorziet wel in deze behoefte en gaat verder dan traditionele bid managers. Het systeem neemt het hele optimalisatieproces uit handen’, aldus het bureau.
Een demonstratievideo van bGenius vindt u hier.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Traffic4u koppelt bGenius los van consultancy
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.