Google en Microsoft betraden deze week tegelijk het podium tijdens Search Engine Strategies (SES) in Berlijn. Zoekmachinekenner Bas van den Beld, Chief Editor van Searchcowboys.com, deed onder meer verslag van de ‘battle’ tussen Google en de Bing-eigenaar.
Beide zoekmachines, zo viel Van den Beld op, richten zich nadrukkelijk op user intent: welk resultaat verwacht de zoeker eigenlijk? ‘Ze proberen zich echt in te leven’, zegt Van den Beld. ‘Op basis van zoekopdrachten uit het verleden kunnen ze min of meer voorspellen naar welke informatie mensen op zoek zijn. Een lange lijst met zoekresultaten is dan niet altijd de beste optie. Wie in Amerika zoekt op UPS, krijgt bij Bing slechts één resultaat voorgeschoteld: Ups.com.’
Van den Belds verslag over het treffen tussen Google en Bing vindt u hier. Zijn videointerview met Stefan Weitz van Bing kunt u hieronder bekijken.
Van den Beld schreef op Searchcowboys.com nog meer (Engelstalige) artikelen over SES Berlijn, dat is georganiseerd door BBP.
Het overzicht van zijn postings vindt u hier. Een Nederlandse samenvatting van de eerste dag is te vinden op Dutchcowboys.com.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google en Bing op SES Berlijn
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.