Twinkle | Digital Commerce

E-mail zonder afbeeldingen geen betekenis

2017-05-26
170135
  • [nieuws]
  • 1:24

Veel mailprogramma's blokkeren tegenwoordig afbeeldingen in e-mails en zorgen ervoor dat links niet werken. Daar ligt volgens Jeanne Jennings, auteur van het boek The Email Marketing Kit: The Ultimate Email Marketer's Bible, de uitdaging voor e-mailmarketeers. 'Hoewel voor veel marketeers het bezorgen van e-mail nog altijd het belangrijkste issue is, zie je dat het tonen van afbeeldingen ook steeds meer aandacht krijgt', aldus Jennings.

'Het is belangrijk dat je e-mail aankomt, maar uit mijn onderzoek naar e-mails die ik in mijn mailbox ontving bleek dat de meeste e-mails totaal geen betekenis hadden zonder de plaatjes. En dat is een probleem.' E-mailmarketeers moeten zich dat realiseren. 'Niet dat we weer terug moeten naar tekst e-mail, maar zorg ervoor dat als afbeeldingen geblokkeerd worden, de lezer nog wel kan zien wie de afzender is. En natuurlijk iets van het aanbod. In ieder geval iets dat de ontvanger overhaalt de afbeeldingen te laten tonen.'

Want volgens Jennings heerst er tegenwoordig de e-mailmentaliteit 'ik zie niet wat het is... dus delete.' En hoewel e-mailmarketing niets nieuws meer is -het bestaat al ruim tien jaar-  wordt het nog niet behandeld als een volwassen marketingkanaal, meent Jennings. 'Veel bedrijven - zelfs de hele grote- behandelen hun e-mailmarketing niet als een waardevolle business. Ze zouden veel meer moeten meten wat het hun oplevert, en het beschermen, zodat het niet misbruikt wordt.'

Jeanne Jennings is spreker op de Zesde Nationale E-mail Marketing Conferentie die 6 september 2007 gehouden wordt in het Archeon in Alphen a/d Rijn.